۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۸۲۸

تولید 10 فیلم داستانی و انیمیشن دینی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از آغاز پیش تولید 10 فیلم داستانی و پویانمایی با مضامین دینی در تبریز خبر داد.
فيلم
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از آغاز پیش تولید 10 فیلم داستانی و پویانمایی با مضامین دینی در تبریز خبر داد و گفت: رکود در سینمای استان به هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و تلاش در جهت تولیدات تصویری در همین راستا صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه فیلمنامه های پذیرفته شده دارای مضامین معنوی، انسانی و ارزشی هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تولید مطلوب، شاهد فیلم هایی باشیم که بتوانند نمود صحیحی از سینمای آذربایجان شرقی، در رقابت های آینده با تولیدات سایر استان ها ارایه دهند.

خدایی اظهار کرد: در انتخاب فیلمنامه ها سعی شده با ارایه مضامین جهان شمول، فیلم های تولیدی قابلیت عرضه در جشنواره های بین المللی را داشته باشند تا سفیر فرهنگ، مذهب و اندیشه ایرانی اسلامی در جهان باشند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: این برای نخستین بار است که این حوزه حجمی گسترده از تولیدات تصویری را با یاری هنرمندان و نهادهای فرهنگی استان عینیت می بخشد.

وی اضافه کرد: فیلم های داستانی کنترل، عقاید یک دلقک، Mayfly، دلار دلار، تا همیشه، بیر یول (یک راه)، راز، کودک من، خروس و فیلم پویانمایی پاورچین به ترتیب به کارگردانی محمد هادی امینی، محمد پورعبدالله فرشبافی، حسین شایقی، بهرام و بهمن حاج ابول لو، قربانعلی طاهرفر، یونس مقدم، فرزین ریحانی راد، طاهره مدرسی، بهرام ملکی و مسعود گوراوانی تهیه و تولید خواهد شد.

خدایی ابراز امیدواری کرد با پایان مرحله تولید، تدوین، صداگذاری و موسیقی این فیلم ها در خرداد ماه سالجاری شاهد برگزاری آیین 'اکران یک' به منظور نمایش نخست این آثار در تبریز باشیم.

حوزه هنری آذربایجان شرقی با تولید هفت فیلم کوتاه در سال 90، برگزاری آیین اکران یک و اعطای جایزه بهترین فیلم دینی سال یکی از فعال ترین نهادهای فرهنگی در حوزه فیلم کوتاه بود./935/د102/س
ارسال نظرات