۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۸۷۰
مبلغ حوزه علمیه مشهد:

امروزه برخی خواص از قرآن دور شده اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رجایی خراسانی اظهار داشت: امروز برخی عوام و خواص ما از قرآن دور شده اند و در مسائل غیر معمول به قرآن مراجعه می کنند.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رجایی خراسانی‌ از سخنرانان حوزه علمیه خراسان، در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) که صبح امروز در بیت آیت الله مرتضوی، از علمای مشهد برگزار شد، با بیان این که قرآن معجزه ای است که می توانیم آن را به دنیا ارائه کنیم، گفت: مولای متقیان علی(ع) می فرماید «خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و ندای قرآن بلند شود در آن خانه برکت خداوند زیاد می شود و فرشتگان در آن خانه حضور پیدا می کنند و شیاطین از آن جا فرار می کنند».

وی افزود: امام المتقین حضرت علی(ع) در ادامه می فرمایند «همانطوری که ستارگان آسمان برای اهل زمین نورافشانی می کنند، در خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود برای اهل آن خانه در آسمان نور افشانی می کند؛ اما خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود برکت از آن خانه می رود و شیاطین در آن خانه حضور پیدا می کنند».

حجت الاسلام رجایی خراسانی با بیان این که امروز متأسفانه نوای غنا و فیلم های غیر اخلاقی در خانه های مسلمانان شنیده می شود، تصریح کرد: امروز مردم متأسفانه به جای توجه به قرآن کریم به فیلم ها و نوارهای شیطانی روی آورده اند و بدین جهت اموال و دارایی آنان بی برکت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین مردم کسانی هستند که قرآن را حتی برای بیگانگان نسبت به اسلام، تلاوت کند.

وی یکی از حریم های پرودگار متعال را قرآن دانست و با تأکید بر این که باید امروز بیش از گذشته به قرآن توجه شود، ابراز داشت: امروز برخی عوام و خواص ما از قرآن دور شده اند و در مسائل غیر معمول به قرآن مراجعه می کنند.

این مبلغ حوزه علمیه مشهد از بیت الله به عنوان دومین حریم الهی یاد کرد و بیان داشت: امروز به برکت خون شهیدان و نظام مقدس جمهوری اسلامی سفرهای مکرر ایرانیان به مکه مکرمه افزایش پیدا کرده است؛ اما برخی از افراد بی اطلاع نسبت به این امر منتقد هستند در حالی که نمی دانند که نباید خانه خدا از حضور شیعیان خالی شود.

وی با ذکر این که عترت نبی مکرم اسلام سومین حریم الهی هستند، گفت: پیامبر گرامی اسلام و عترت ایشان تالی تلو قرآن هستند و عترت پیامبر قرآن ناطق است.

حجت الاسلام رجایی خراسانی ادامه داد: در حدیثی از ائمه معصومین آمده است «مرتد شده اند سیل جمعیتی که در غدیر خم جمع شدند و ندای رسول خدا را شنیدند و حق را زود پایمال کردند»./968/پ202/س
ارسال نظرات