۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۸۷۵
فرهاد دانشجو:

با بهره گیری از نظرات مراجع، به دنبال تثبیت فرهنگ دینی در دانشگاه آزاد هستم

خبرگزاری رسا ـ رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، با تشریح مهم ترین برنامه های خود برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: در مسائل فرهنگی بر اساس رهنمودهای مراجع، علما و شخصیت های حوزوی کار خود را در این دانشگاه دنبال خواهیم کرد.
فرهاد دانشجو رييس دانشگاه آزاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد دانشجو رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

وی در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی، آمار دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیلان این دانشگاه ارائه کرد و این دانشگاه را از جهت کمی و تعداد دانشجویان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های جهان دانست.

دانشجود در ادامه به تشریح برنامه های خود برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: در مسائل فرهنگی بر اساس رهنمودهای مراجع تقلید و علما کار خود را تدوین و دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در فرصت های مناسب خدمت مراجع عظام تقلید، علما و بزرگان حوزه خواهیم رسید و برای پیشرفت و تعالی کار دانشگاه آزاد اسلامی از رهنمودهای این بزرگواران استفاده خواهیم کرد.

وی با تشریح جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که منجر به انتخاب وی به عنوان رییس این نهاد بزرگ آموزشی کشور شد، اظهار داشت: در بخش مسائل فرهنگی انتظارات ویژه ای از دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و البته باید توجه داشت که مسائل فرهنگی مختص دانشگاه آزاد نیست.

دانشجو با بیان اینکه مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب به دنبال حل آن باشیم، تصریح کرد: یکی از عرصه های دیگر مورد توجه ما مساله کیفیت آموزش است، دوران توسعه کمی دانشگاه آزاد به سرعت و با همت خوبی پیش رفته، اما متناسب با این کمیت، ارتقای کیفیت در همه زمینه ها از جمله علوم انسانی، مهندسی و پایه صورت نگرفته است.

دانشجو با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه من مساله دین و فرهنگ است، تصریح کرد: من مسؤولیت پذیرفته ام که عاقبت خود و عاقبت کسانی که زحمت کشیده اند را به سمت جریان اسلامی سوق دهم، از این رو تثبیت فرهنگ دینی و اسلامی در همه زوایای فعالیت دانشگاه آزاد از جمله در عرصه تدریس، تحقیق، اخلاق علمی، محتوا و استادان و نوع دانشجویان و روال ها و ساختارها از جمله محورهای کار ما خواهد بود.

دانشجو خاطرنشان کرد: من به دنبال گرفتن این مسؤولیت نبودم، اما حالا در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته ام و امیدوارم بتوانم در این مسیر فعالیت های خوبی را انجام دهم و با بهره گیری از رهنمودهای علما، مراجع و اساتید و حوزویان بتوانم این راه را به درستی تبیین کنیم.

وی ارتقای کیفیت آموزش و تحقیق را دغدغه دیگر خود عنوان کرد و با اشاره به موقعیت دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: این دانشگاه باید از نظر کیفی در جایگاه بالایی باشد و تنها به کمیت توجه نشود، البته مسیر ارتقای کیفیت مستلزم لحاظ کردن شاخصه های متعددی است که باید مطابق آن برنامه ریزی و حرکت کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ارتقای کیفیت با توسعه کمی متفاوت است، تاکید کرد: در توسعه کمی پول و سرمایه محور اصلی است، اما در بعد ارتقای کیفیت مساله پیچیده تر است و باید از امکانات به درستی در جهت ارتقای کار بهره گرفته شود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات