۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۹۱۰
امام جمعه کرمانشاه:

حمایت از تولید ملی با شعار محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه،‌ با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی با شعار دادن محقق نمی شود، عمده ترین وظیفه در راستای پاسخگویی به فرمان رهبر معظم انقلاب را متوجه دستگاه های اجرایی و دولت دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه
حجت الاسلام والمسلمین علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تاکید کرد: الزاماتی که جهت تحقق این مهم وجود دارد عمدتا متوجه دستگاه های اجرایی و دولتی است.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه های اجرایی باید تدبیر عمیقی در این راستا صورت دهند، خاطرنشان کرد: بانک ها و دیگر ارگان های ذیربط باید حمایت های لازم را از واحدهای تولیدی و صنعت گران به عمل آورند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه نظام اسلامی باید مستقل و متکی به خود باشد، تصریح کرد: حضرت ‌امام رضوان الله تعالی علیه از ابتدا به دنبال این مهم بودند و مقام معظم رهبری نیز مکررا اشارات و تصریحاتی در این باره داشته اند و این یک مساله مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت از تولیدات و محصولات داخلی، گفت: تا زمانی که دستگاه های داخلی این سیاست و تفکر را نداشته باشند ما نمی توانیم به خودمان متکی باشیم و البته پر واضح است که این موضوع مشکلاتی را متوجه ما خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرمان رهبری را همه باید اجرایی کنند، اظهار داشت: این مساله با شعار محقق نمی شود و مسؤولان باید برنامه ریزی مناسب و اصولی در این راستا داشته باشند.

وی افزود: تحقق شعار سال 1391 کار یکساله و دوساله نیست و باید با تدبیر مناسب و برنامه ریزی مطلوب به هر شکلی از وابستگی به نفت خارج شویم و درآمدهای حاصل از نفت و انرژی را صرف کارهای بزرگ و اساسی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علما بیان داشت: اگر می خواهیم اقتصاد کشور را از اتکای به نفت خارج و درآمدهای نفتی را صرف کارهای بزرگ و مادر کنیم، همه باید آستین همت بالا زده و در راستای تحقق بخشی به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف کالای ایرانی از سوی مردم، تصریح کرد: تحقق این مساله نیز نیازمند گذشت زمان و فرهنگ سازی است که مردم به سمت مصرف کالاهای تولید داخل رغبت بیشتری پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علما وظیفه رسانه های گروهی در ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه های گروهی باید فرهنگ سازی لازم را در این راستا انجام دهند و البته تمام این مسائل مستلزم حمایت و نظارت جدی دولت و دستگاه های اجرایی است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات