۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۹۱۸
با حضور علما و روحانیان حوزه علمیه خراسان؛

مراسم سوگواری حضرت صدیقه کبری در مشهد مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مدیر عالی حوزه علمیه خراسان و علمای سطوح عالی حوزه علمیه مشهد برگزار شد.
حضرت زهرا فاطميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری و مدیحه سرایی ایام فاطمه(س) با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و آیت الله رضا زاده، استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد شب گذشته در حسینه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسن عرفان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی، حجت الاسلام دارینی به بیان احکام و آقایان ماهرخسار و ذوقیان به ایراد نوحه سرایی و مدیحه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام عرفان در این مراسم با تشریح لقب محدثه، گفت: محدثه در باب صیغه مذکر یعنی کسی که در قلمرو زندگی اش به او الهاماتی معنوی می شود و یا با فرشتگان ارتباط دارد.

وی با اشاره به شخصیت بانوی اصفهانی که از چهره های علمی و کم نظیر تاریخ است، افزود: این بانوی جلیل القدر تفسیری با عنوان مخزن العرفان دارد و می فرماید «هنگامی که تفسیر یسبح السماوات و الارض را می گفتم صدای تسبیح فرشتگان را می شنیدم».

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شیخ محمد حسین زاهد که پنج هزار نفر عالم دینی را در تهران تربیت کرد و آیت الله خرازی و آیت الله مجتهدی از شاگردان ایشان بودند، می فرمود «هنگامی که آیه آخر سوره کهف را می خواندم هنگام بیداری آن فرشته ای که مرا بیدار می کرد را رؤیت می کردم».

وی نیز بیان داشت: آیت الله بهجت به حجت الاسلام و المسلمین مسعودی، تولیت سابق حرم مطهر حضرت معصومه بیان کردند «به خادمان بگویید که در حرم بلند صحبت نکنند زیرا اینجا، جای فرشتگان است»، این عارف بزرگ نیز می فرمودند «فرشتگان بین حرم حضرت معصومه و حضرت رضا پیوسته در رفت و آمدند».

حجت الاسلام عرفان با بیان این که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «خانه ائمه معصومین جای رفت و آمد فرشتگان است»، گفت: این فرشتگان دارای مراتبی هستند و مقام آن ها درجه بندی شده است. جبرئیل امین با حضرت زهرا(س) مرتبط بوده است و در ملاقات هایش با آن حضرت معارف عظیم الهی را به آن حضرت منتقل می کرد و حضرت زهرا(س) آن ها را برای مولای متقیان علی(ع) می فرمودند و آن حضرت آنان را می نوشتند و این نوشته به کتابی با نام مصحف فاطمه جمع آوری شد و حجم آن سه برابر قرآن کریم است و این کتاب در حال حاضر در محضر حضرت ولی عصر(عج) است.

گفتنی است، مراسم عزداری و سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) تا شنبه 19 فروردین ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد./968/پ202/س

ارسال نظرات