۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۹۲۹
همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه؛

مراسم سوگواری حضرت زهرا در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن دهه نخست فاطمیه، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) با حضور مراجع تقلید و علما برگزار می شود.
روز شهادت حضرت زهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه فاطمیه، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مدت سه روز با حضور شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما در قم برگزار ‌می شود.

مراسم سوگواری در بیوت مراجع تقلید روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ساعت 11 و 30 دقیقه برگزار می شود و در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداخته و مداحان نیز به نوحه و روضه خوانی خواهند پرداخت.

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) دروس مراجع تقلید و علما روز شنبه نوزدهم فروردین ماه مصادف با 15 جمادی الاول تعطیل خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که روز چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید در عمل و رفتار محبت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نشان دهیم، گفت: مجالس عزاداری حضرت زهرا و اهل بیت باید خالی از غلو و مسائلی که موجب وهن است، باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در سخنانی از حضرت زهرا(س) به عنوان اولین شهید راه ولایت یاد کرد و با اشاره به جایگاه برجسته ایشان، گفت: آیه تطهیر شامل حضرت زهرا(س) می شود، افزون بر این احادیث بسیاری از پیامبر(ص) در فضیلت حضرت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد.

این مرجع تقلید در درس خارج خود با اشاره به دفاعیات حضرت زهرا از حریم ولایت خاطرنشان کرد: بعد از آن که پیامبر(ص) دار دنیا را وداع گفتند، دختر گرامی شان در مقابل خلفا قیام کرد و آنها را دشمن می دانست و هیچ گاه آنها را به رسمیت نمی شناخت.

مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول فاطمیه در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن متبرکه نیز با حضور اقشار مختف مردم برگزار می شود.

گفتنی است، پنج شنبه هفدهم فروردین ماه مطابق با 13 جمادی الاولی بنا به روایتی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و مراجع تقلید و حوزه های علمیه نیز به همین مناسبت دروس خود را تعطیل کرده و به اقامه عزا و سوگواری آن حضرت می پردازند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات