۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۹۶۶
معاون شهرستان های کمیته همکاری‌ها:

همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ضامن تربیت نسلی علمی و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌ها در کمیته همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: تعامل جدی ائمه جمعه و مسؤولان آموزش و پرورش را تضمین کنننده تربیت نسل جوان دینی، علمی و معنوی دانست.
سيد جواد حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدجواد حسینی، معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌ها در کمیته همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، 16 فروردین در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان، تعامل جدی ائمه جمعه و مسؤولان آموزش و پرورش را تضمین کنننده تربیت نسل جوان دینی، علمی و معنوی دانست.

وی با بیان این که خوشبختانه به دنبال تعامل 2 نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش، کارهای ارزشمندی در سیستم آموزشی کشور اتفاق افتاده است، گفت: تأسیس این کمیته در راستای بهره‌برداری از سرمایه‌ها و امکانات مادی و معنوی جهت ارتقای تربیت دینی در نسل‌های آینده، با همفکری این دو نهاد مقدس است.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌ها در کمیته همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، ادامه داد: دبیرخانه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بررسی و شناسایی مستمر توانمندی‌ها، نیازها و ظرفیت‌های آموزش و پرورش و با تدوین و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت تقویت این همکاری‌ها با روش علمی و کارشناسی در حال اجراست.

حسینی با اشاره به ظرفیت موجود در حوزه های علمیه، خاطرنشان ساخت: همان‌طوری که مباحث مادی نیاز به متخصص دارد، مسائل تعلیم و تربیت نیز نیاز به متخصصان و کارشناسان با تجربه که با قوانین اسلامی، جنبه‌های معنوی و علمی نسل های پیشروی جامعه را در نظر بگیرند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید جدی بر همکاری‌ این دو نهاد دارد، افزود: ایشان بر تاسیس رشته تعلیم و تربیت برای متخصصان حوزوی و تهیه کتاب‌های درسی در این زمینه در آموزش و پرورش تاکید ویژه ای دارند که این کار جز با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست.

حسینی با اشاره به برنامه های جدید این کمیته برای ارتقای سطح مدارس وابسته به حوزه علمیه، گفت: در این راستا 22 برنامه در سطح کشور مبنی بر 14 عنوان در عرصه‌های پژوهشی، 7 عنوان در عرصه آموزش، امور تربیتی و تبلیغی، 17 عنوان در عرصه آموزش و منابع انسانی و 10 عنوان آن در عرصه آموزش و برنامه‌ریزی درسی، طراحی و تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شده‌است./9463/پ202/س


ارسال نظرات