۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۹۸۹

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مجتمع فرهنگی و هنرهای دینی اردبیل همزمان با هفته دولت و اعزام مبلغ دهه اول ایام فاطمیه از مهم ترین اخبار کوتاه استان اردبیل است.
چند خبر کوتاه از استان اردبیل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنرهای دینی استان گفت: پروژه مجتمع فرهنگی و هنرهای دینی در هفته دولت یا هفته وحدت امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: استفاده از نمادهای معماری اسلامی و دینی ، روایات و احادیث در نمای بیرونی و داخلی پروژه مجتمع فرهنگی و هنرهای دینی نوجوانان و جوانان را با شوق و ذوق بیشتری جذب کرده و بر زیبایی ساختمان خواهد افزود.

گفتنی است، مجتمع فرهنگی، هنری و دینی اردبیل در زمینی به مساحت 2615 متر مربع و در سال 83 کلنگ‌زنی شده است، این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های فرهنگی هنری استان به شمار می رود که پس از چند سال وقفه در ساخت و ساز آن با پیگیری‌های سرپرست حوزه هنری استان ادامه ساخت آن از اواسط سال 1390 از سرگرفته شد.

این مجتمع 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 1389 حدود شش میلیارد ریال صرف آن شده است.

اعزام مبلغ در دهه اول ایام فاطمیه در استان اردبیل

کارشناس اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعزام 290 مبلغ در دهه اول ایام فاطمیه به مناطق مختلف این استان خبر داد.

حجت الاسلام لطف الله شرقی افزود: با هدف گرامیداشت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و دهه اول ایام فاطمیه و ترویج فرهنگ فاطمی و سیره زندگانی سراسر معنویت و اخلاص حضرت زهرا (س) روحانیون و مبلغات استان در 290 جلسه به سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) می پردازند.

وی گفت: در این جلسات موضوعاتی از جمله نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت، سیره اجتماعی حضرت زهرا (س)، تربیت فرزندان، سیره عبادی حضرت زهرا (س) ، خطبه فدکیه و عصمت حضرت زهرا (س) به مخاطبان ارایه می شود.

تکمیل مصلای نماز خلخال همت همگانی می خواهد

حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال در جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه خلخال اعضای این ستاد را به تلاش برای اعتلای فرهنگ نماز در جامعه فراخواند وگفت: از آغاز عملیات اجرایی مصلای نماز شهر خلخال تاکنون بالغ بر 10 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده که بخش مهمی از این اعتبار مطالبات پیمانکار مجری پروژه است.

وی افزود: به دلیل این که در سال 90 هیچ اعتباری از سوی دولت برای مصلاهای نماز مناطق مختلف کشور از جمله مصلای نماز خلخال اختصاص نیافت پروژه مصلای نماز خلخال عملا به دلیل نداشتن اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی متوقف شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی منابع ذیربط و نیز همت مردم برای کمک به احداث آن این پروژه تکمیل و در اختیار نمازگزاران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام رشتبری افزود: نماز جمعه میعادگاه عاشقان و عامل اصلی وحدت مردم و بهترین سنگر برای مبارزه با استکبار بوده و این سنگر تا زمانی مستحکم و استوار است که خدمتگزاران آن بتوانند به خوبی و به نحو احسن و شایسته وظایف محوله خود را انجام دهند.

برگزاری ویژه برنامه های قرآنی ایام فاطمیه در پارس آباد

حجت الاسلام حسن باقری، رییس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در همایش بانوان عضو انجمن منتظران پارس آباد اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی ما باید مجهز به چنین آموزه‌هایی شوند.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مدار اصلی معرفت‌افزایی و بینش واقعی برای زنان در جامعه است که با الهام از این بزرگ بانوی اسلام می‌توان حقایق دین و معرفت به آن را درست و دقیق دریافت.

حجت الاسلام باقری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه اول شهادت بی‌بی دو عالم افزود: بانوی فداکار اسلام در نهایت حرمت و حفظ کرامت اسلامی و دینی سعی کرد بهترین آموزه‌ها را به نسل‌های بعد از خود در صیانت از اسلام و حقایق آن منتقل کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد از اجرای برنامه‌های معنوی و مذهبی متنوعی با مشارکت مردم و بویژه بانوان فعال قرآنی و مذهبی در ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد./935/د102/س
ارسال نظرات