۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۹۹۴
آیت الله خاتمی:

حضرت زهرا شناسنامه شیعه است

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که حضرت زهرا(س) شناسنامه شیعه است، گفت: آنچه در بصیرت فاطمی برجستگی ویژه دارد مواضع حضرت صدیقه(س) بعد از ارتحال نبی مکرم(ص) است که برای اینکه صراط مستقیم بعد از پیامبر اکرم(ص) در غوغای فتنه ها گم نشود از هستی اش مایه گذاشت، هم خود و هم محسن شش ماهه اش فدا شد.
آيت الله احمد خاتمي


 آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: اگر بگوییم حضرت زهرا(س) شناسنامه شیعه است سخن گزافی نگفته‌ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در رابطه با علت شور و ارادت شیعه نسبت به دخت پیغمبر اسلام(ص) گفت: در رابطه با حضرت صدیقه طاهره(س) و علت شور و ارادت غیر قابل وصف شیعه نسبت به ایشان باید به ابعاد د فردی، اجتماعی و سیاسی حضرت پرداخته شود که مطالب پیرامون آن فراوان است اما آنچه سبب شده، شیعه شور، اشتیاق و ارادتی ویژه به بانوی اول هستی داشته باشد بصیرت فاطمی است. بصیرت فاطمی یعنی اینکه در هجده بهار عمرش صراط مستقیم را یافت و یک آن از این صراط نورانی تخطی نکرد و همانند پدر، شوهر و فرزندان معصومش، معصوم بود.

وی ادامه داد: آنچه در بصیرت فاطمی برجستگی ویژه دارد مواضع حضرت صدیقه(س) بعد از ارتحال نبی مکرم(ص) است، هفتاد و پنج روز یا نود و پنج روز زندگی اش تماما مصروف بصیرت افزایی شد، برای اینکه صراط مستقیم بعد از پیامبر اکرم(ص) در غوغای فتنه ها گم نشود از هستی اش مایه گذاشت، هم خود و هم محسن شش ماهه اش در این راه فدا شد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: همه اینها به خاطر این بود تا بیاموزد باید تا پای جان در دفاع از ولایت ایستاد و مقاومت کرد و با هر شیوه ممکن گوهر بصیرت را در جامعه منتشر کرد. ایشان در این مسیر هم خطابه خواند و استدلال کرد، هم اشک ریخت، هم مبارزه منفی داشت و هم زیارت شهیدان می‌رفت.

وی در پایان بیان داشت: مجموعه این مطالب، این آموزه را می‌فهماند که آنچه مهم است هم بصیرت است و هم بصیرت افزایی، هر چند می دانست در کوتاه مدت، فریادش اثر نمی کند اما او افق‌های دوردستی مثل زمان ما را دید و فریاد زد، بنابراین اگر بگوییم حضرت زهرا(س) شناسنامه شیعه است سخن گزافی نگفته ایم. /925/ت302/ع

ارسال نظرات