۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۹۹۶
وزارت کشور عربستان تهدید کرد؛

کارمندان منتقد دولت سعودی از کار اخراج می شوند

خبرگزاری رسا ـ وزارت کشور عربستان، کارمندان منتقد دولت و سیاست های نظام را به اخراج از کار تهدید کرد.
عربستان سعودي
به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کشور عربستان به همه سازمان ها و ارگان های دولتی دستور داد کارمندانی که علیه سیاست دولت سخن بگویند یا چنین بیانیه هایی را امضا کنند را از کار اخراج کنند.

وزارت کشور عربستان هدف از اخراج کارکنان منتقد دولت را جلوگیری از اخلال در روند کار و وابستگی کارمندان به سازمان های مربوط عنوان کرده است.

این وزارتخانه، سازمان ها و ارگان های دولتی را موظف کرده است که نسبت به آگاه ساختن کارمندان نسبت به مسوولیت هایشان کوشا باشند و از آنان بخواهد که مسوولیت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و آنان را به عدم نشر بیانیه یا سخن گفتن علیه سیاست دولت دعوت کنند.

وزارت کشور آل سعود تنها بیان پیشنهاد و نکته هایی که با مصالح عمومی کشور منطبق باشد را بر اساس روش های مرسوم و اداری مجاز اعلام کرده است.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد که بلافاصله پس از مشاهده انتقاد کارمندی از سیاست نظام وارد عمل خواهد شد و مراحل امنیتی برای برخورد با منتقدان را اجرا خواهد شد.

وزارت کشور عربستان همچنین در ادعایی عجیب عنوان کرد که اکثر کشورهای جهان در برابر کارمندانی که از سیاست های دولت انتقاد می کنند از چنین برخوردهای استفاده کرده و آنان را از کار برکنار می سازند.

گفتنی است مقامات آل سعود که از سرایت بیداری اسلامی به عربستان به شدت هراس دارند به شیوه های مختلف تلاش می کنند در برابر قیام ملت که از سیاست های نظام به ستوه آمده اند، جلوگیری کنند.

مفتیان و علمای درباری نیز که جایگاه خود را در قبال سرنگونی نظام آل سعود در معرض خطر می بینند، هرگونه تظاهرات و تجمع ضد دولتی را حرام اعلام کرده و از نیروهای امنیتی خواسته اند با معترضان به شدت برخورد کنند.

وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان چندی پیش نیز با صدور دستورالعملی از رسانه ها خواست تا از انتشار خبرهای مرتبط با فقر و محرومیت در این کشور خودداری کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات