۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۰۲۸
نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی:

برخی حاکمان منطقه در جریان سوریه آتش بیار معرکه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با ابراز تأسف از موضع گیری برخی حاکمان منطقه گفت: در ارتباط با فشارهای استکبار جهانی بر کشور اسلامی سوریه حاکمان برخی از کشورهای اسلامی نقش حمالة الحطبی (آتش بیاری معرکه) را بازی می کنند، غافل از این که پس از سوریه نوبت خود آنهاست.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به روز جهانی بهداشت اظهار داشت: دین اسلام موضوع بهداشت را از ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، روانی و محیط زندگی مورد توجه جدّی قرار داده است و در طول تاریخ رعایت نظافت و اصول بهداشتی از جمله ویژگی های بارز مسلمانان بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که در اثر تعالیم اسلامی مسلمانان در طول تاریخ به نظافت و پاکیزگی معروف بودند، اذعان داشت: شرق شناس معروف فرانسوی(گوستاولوبون) می نویسد«در اسپانیای دوران تفتیش عقاید، مسلمانان را از نظافت و پاکیزگی شان تشخیص می دادند.»

فن آوری هسته ای به عنوان سند افتخار ملت ایران در سینه تاریخ خواهد ماند

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با تبریک 20 فروردین روز فن آوری هسته ای اظهار داشت: دانشمندان ایران اسلامی در سال 85 دستیابی خود به فن آوری غنی سازی اورانیوم را اعلام کردند و بدین طریق جهانیان را به تعجب واداشته و عصبانیت استکبار جهانی را فراهم ساختند، این اقدام شجاعانه بعنوان سند افتخار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در سینه تاریخ خواهد ماند.

برای تولید ملی عزم و اراده ملی لازم است

وی در ادامه با تأکید بر این که برای رسیدن به تولید ملّی مورد نظر رهبر معظم انقلاب عزم و ارداه ملی لازم است، خاطرنشان کرد: شرایط حاکم منطقه ای و بین المللی، رسالت های سنگین جهانی جمهوری اسلامی، توطئه های پیچیده استکبار بویژه در زمینه های اقتصادی، الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی برای ملل مظلوم و تحت ستم جهان از ضرورت های پرداختن به تولید ملی، رسیدن به استقلال اقتصادی و خارج شدن از اتکا بر صدور نفت به شمار می رود.

نقش حمالة الحطبی برخی حاکمان منطقه در جریان سوریه

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از موضع گیری برخی حاکمان منطقه در خصوص وقایع اخیر کشور سوریه اذعان داشت: در ارتباط با فشارهای استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل بر کشور اسلامی سوریه جهت ضربه زدن به مقاومت اسلامی به نفع رژیم اشغالگر قدس، حاکمان برخی از کشورهای اسلامی به ویژه عربستان سعودی، قطر و ترکیه نقش حمالة الحطبی (آتش بیاری معرکه) را بازی می کنند؛ غافل از این که پس از سوریه نوبت خود آنها است.

وی به حاکمان غفلت زده برخی از کشورهای عربی توصیه کرد: از سرنوشت نکبت بار محمدرضا پهلوی، صدام افلقی، حسنی مبارک و قذافی عبرت بگیرند و خود را بیش از این در افکار عمومی منفور و ذلیل نکنند.

ائمه اطهار(ع) حافظ و امین اسرار خدا هستند

امام جمعه خوی در ادامه با شرح فرازی از زیارت جامعه «حَفَظة سِرِّ الله» و با استناد به روایات متعدد تصریح کرد: ائمه(ع) حافظان و پاسداران اسرار و رازهای خداوند هستند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امیر مؤمنان(ع) « أَنَا الْمُؤْتَمَنُ عَلَى سِرِّ اللَّهِ‏ ؛ من امین به سرّ خداوند هستم. » افزود: برای تحمل اسرار الهی، استعداد و ظرفیت ویژه لازم است چراکه امام صادق(ع) می فرماید«سرّی از اسرار خدا در اختیار ماست، به خدا سوگند خداوند آن را تنها بر دوش ما نهاده است.»

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به آیات قرآن اظهار داشت: از دیدگاه اسلام از جمله مصادیق رعایت تقوا در ارتباط با حقوق نوزادان و مادرانشان است، چراکه اسلام حق حضانت نوزادان در طول دوران شیرخوارگی را در اختیار مادران قرار داده و هزینه های مربوطه را برعهده پدران گذاشته است./938/پ202/س
ارسال نظرات