۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۰۴۱
امام جمعه اردبیل:

آمریکا با فشار بر سوریه به دنبال امنیت رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آمریکا در یک بازی جدید، دولت سوریه را تحت فشار قرار داده تا بتواند حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استا اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر برنامه های خود در خاورمیانه را شکست خورده می بینند، اظهار داشت: غرب مدت ها است که به دنبال تجزیه کشورهای خاورمیانه است.

وی با بیان این که بیداری اسلامی و انقلاب ملت ایران بسیاری از اهداف و برنامه های استعماری دشمنان را ناکام گذاشته است، خاطرنشان کرد: خیانت سران برخی از کشورهای عربی در حق مردم مسلمان کشورهای خاورمیانه گاه فراتر از دشمنی های غرب بوده است، در چنین شرایطی ایران شیعی مقابل تمامی توطئه های نظام سلطه ایستادگی کرده است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه خاورمیانه در آستانه یک تحول بزرگ و حساس قرار دارد، تصریح کرد: غرب تلاش می‌کند تا حاکمیت ملی کشورهای اسلامی را به دست گیرد، از این رو با راه اندازی جنگ رسانه ای و حتی ترور ملت ها و خونریزی به دست دیگر کشورها درصدد تسلط بر منابع انرژی خاورمیانه است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا خون ملت‌ها را وجه‌المصالحه قرار داده تا برای حاکمیت و برهم زدن استقلال ملت‌ها کارشکنی کنند، جنگ عراق و افغانستان مصادیقی از این توطئه شوم غرب است، حمایت از مخالفان و گروه های تروریستی از جمله پژاک از دیگر برنامه های آمریکا برای فشار علیه ایران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که آمریکا برای فشار آوردن به کشور ترکیه گروهک تروریستی پ.ک.ک را مجهز کرده است، گفت: حزب کارگزاران کردستان تاکنون با اعمال تروریستی خود 45 هزار نفر در ترکیه را کشته است، آمریکا سال ها است که به دنبال پیاده کردن همین توطئه در ایران است، غافل از این که با هوشیاری سپاه پاسداران این ترفند در نطفه خفه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شرایط حاکم بر کشور سوریه اظهار داشت: آمریکا در یک بازی جدید، دولت سوریه را تحت فشار قرار داده تا بتواند حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که آمریکا در فکر ایجاد 32 کشور جدید در خاورمیانه است، تصریح کرد: اقدامات جدید امریکا در پاسخ به وزیر دفاع آذربایجان که اعلام کرده بود به واسطه جنگ می‌توان قره‌باغ را آزاد کرد، نشان از بی‌توجهی به حاکمیت و استقلال ملی کشورهاست.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، خواستار برپایی ویژه برنامه هایی باشکوه و در شان حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر استان شد و اظهار داشت: شهادت معصوم در حقیقت شهادت مرجعیت علمی است و برای هیچ ملتی ضایعه‌ای سنگین‌تر از این مسأله وجود ندارد./935/پ202/س
ارسال نظرات