۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۰۴۶
در میثاق نامه نمایندگان مجلس با شهدا مطرح شد؛

نمایندگی ملت را نه منافع دنیوی و نه منافع گروه‌های سیاسی بدانیم

خبرگزاری رسا ـ منتخبان مجلس نهم میثاق‌نامه‌ای با آرمان‌های والای انقلاب، شهدا، امام شهدا و رهبری در 14 بند امضا کردند.
مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، منتخبان مجلس نهم عصر پنج شنبه 17 فروردین، با حضور در یادمان مشهد شهدای شلمچه ضمن زیارت و بازدید از شلمچه میثاق‌نامه‌ای با آرمان‌های والای انقلاب، شهدا، امام شهدا و رهبری امضا کردند.

در این میثاقنامه آمده است: نظام جمهوری اسلامی که با ثمره خون شهدا و مجاهدت و فداکاری ملت ایران و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) شکل گرفته است امروز امانتی الهی و بزرگ بر دوش آحاد ملت، به ویژه مسؤولان و وکلای ملت یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

منتخبان مجلس نهم در ادامه میثاق نامه خود تأکید کردند: ادای این امانت جز با اعتقاد راسخ به اسلام و اجرای احکام نورانی آن و تحقق جامعه اسلامی و رشد و تعالی معنوی انسان و جامعه ممکن نخواهد بود. ما امضاء‌کنندگان این میثاق‌نامه که جمعی از منتخبان دوره نهم مجلس شورای اسلامی هستیم با آگاهی از وظایف خطیر نمایندگی و وکالت ملت عظیم‌ الشان ایران در مجلس شورای اسلامی با روح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و و ارواح طیبه شهداء انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم تا:

1- در طول دوره نمایندگی خود، حافظ نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر امام راحل(ره) حفظش از واجبات است بوده و از هیچ کوششی برای تقویت همه‌جانبه مردم‌سالاری دینی دریغ ننماییم.

2- رهنمودها و منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) را فصل‌الخطاب تمام جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات بدانیم.

3- شهید مدرس را در رفتار فردی و اجتماعی و نمایندگی مجلس، الگوی خود شمرده و تا مرز شهادت از منافع و ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم.

4- مردم به ویژه خانواده‌های شهیدپرور و ایثارگر را ولی نعمت خود دانسته و در تصویب قوانین و لوایح، اسلام و مانفع و مصالح مردم را ملاک رأی خود بدانیم.

5- ملاک و مبنای ایفای وظیفه نمایندگی ملت را نه منافع دنیوی خود و نه منافع باند و جناح و گروه‌های سیاسی، بلکه تنها رضایت خداوند و تحقق عدالت در نظام اسلامی و استیفای حقوق ملت مسلمان ایران بدانیم.

6- در طول دوره نمایندگی هم و غم خود را مصروف ایفای صحیح وظایف نمایندگی نموده و از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی که به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند پرهیز نماییم.

7- با اعتقاد به سخن گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرموده‌اند: « مردان بزرگ که خدمت بزرگ برای ملت‌های خود کرده‌اند اکثرا ساده‌زیست و بی‌علاقه به دنیا بوده‌اند از زندگی اشرافی و تجملی که در شان نماینده ملت ایثارگر ایران نیست پرهیز نموده و بنا به سفارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز به یک زندگی متوسط مردمی قناعت و اکتفا نماییم.

8- همواره از نهضت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری مستضعفین در سایر کشورها دفاع و از هیچ کوششی در جهت آزادی فلسطین و قبله اول مسلمین و محو رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل غاصب دریغ ننماییم و با اعتقاد به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» آمریکا را شیطان بزرگ و جنگ نرم دشمن را در راستای سلسله طراحی‌های شیطان بزرگ دانسته و مقابله همه‌جانبه با آن را با تصویب لوایح و طرح‌ها و برنامه‌ها و مقررات مطالبه و رصد نماییم.

9- وحدت نیروهای انقلاب حول محور ولایت مطلقه فقیه را اساسی‌ترین رمز پیروزی انقلاب دانسته و همواره با بیزاری جستن از منافقین قدیم و جدید، یعنی فتنه‌گران و منحرفین، در اتحاد و وحدت نیروهای انقلاب تلاش نماییم.

10- با ایجاد ساز و کاری شایسته برای استفاده از توان فکری نیروهای متخصص و متعهد جامعه و نصایح تذکرات موکلین خود، حداکثر تلاش را برای تشکیل مجلسی کارآمد که در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد به عمل آوریم.

11- بنا به فرموده امام که « اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی بر کشور حکم‌فرما شد چشم طمع جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند» حاکمیت تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و فداکاری را در کشور ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی دانسته و برای ترویج و گسترش این تفکر در قالب قوانین و مقررات و طرح‌ها وجهه همت خود قرار خواهیم داد.

12- گفتمان جدی دهه 90 را گفتمان عدالت و پیشرفت در سایه ولایت دانسته و تمام تلاش خود را صرف تحقق آن می نماییم.

13- از فرعی شدن مسائل اصلی جدا پرهیز نموده و مسائل اصلی و متن جامعه و نیازهای عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده یعنی سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ملی مهم‌ترین دغدغه خود می‌شناسیم و با تمام توان جهت تحقق آن تلاش می کنیم.

14- مجلس کارآمد در گرو ارتقای ایمان و باورهای لرزشی، عقلانیت و خرد جمعی، وحدت و انسجام با محوریت ولایت روحیه انقلابی و بسیجی و ساده‌زیستی می‌باشد و با تمام توان در این راستا تلاش نموده و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و هرگونه ویژه‌خواری را سرلوحه کار خود می‌دانیم.

بنابراین گزارش، اسماعیل کوثری به نمایندگی از نمایندگان مجلس نهم این میثاق نامه را قرائت کرد./9463/پ203/س
ارسال نظرات