۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۰۷۱
در نوروز امسال صورت گرفت؛

بازدید 240 هزار زائر از بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال 240 هزار زائر از امامزادگان، باقاع متبرکه و تکایای این استان بازدید کرده اند.
امامزاده
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: با شروع طرح آرامش بهاری تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از 240 هزار نفر از بقاع متبرکه، امامزادگان و تکایای استان بازدید به عمل آورده اند.

وی اظهار کرد: در لحظه تحویل سال 6 هزار نفر از مردم استان با حضور در بقان متبرکه، امزادگان و تکایا حاضر شده بودند.

به گفته این مسؤول، امسال با فعالیت 110 نفر از همکاران و خدام بقاع، امزادگان و مساجد استان بیش از سه هزار و 500 نفر از مسافران نوروزی در اماکن مقدس اسکان داده شدند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اشاره به جزئیات اجرای طرح کشوری آرامش بهاری گفت: اجرای این طرح با مراسم تحویل سال نو در 13 بقاع و اماکن متبرکه استان با حضور پرشور مردم اجرا شد و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، قرائت قرآن کریم، تواشیح، ادعیه خوانی و سخنرانی همراه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از فعالیت 15 روحانی در بقاع و امزادگان استان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: روحانیون با حضور در اماکن مقدس در کنار اقامه نماز جماعت و پاسخ گویی به سؤالات شرعی مردم به متقاضیان نیز مشاوره می دادند.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به طرح خیمه های معرفت نیز اظهار داشت: خیمه های معرفت از دیگر برنامه هایی بود که در روزهای نوروز از سوی اداره کل در جوار امامزادگان غریب حسن ارومیه و سید بهلول خوی اجرا شد و طی آن مبلغان حوزوی به سؤالات زائران پاسخگو بودند.

وی اضافه کرد: در تعطیلان نوروز بیش از 15 هزار نفر از خیمه های معرفت استان بازدید کرده اند.

حجت الاسلام مصائبی از برپایی نمایشگاه با عنوان «آرامش بهاری، سیمای عفاف در آیینه حجاب» خبر داد و افزود: این نمایشگاه به صورت عکس و بنر در راستای ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع شاخص استان و همچنین تاکید بر حجاب و عفاف زنان مسلمان در جوار پنج امامزادگان و بقاع شاخص استان برپا شده بود./936/پ202/س

ارسال نظرات