۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۰۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

تحقیقات دانشگاهی به سمت تولید ملی جهت دهی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با تدبیر و دور اندیشی تهدیدات و بحران های متوجه کشور را به فرصت تبدیل می کنند، از آحاد مردم و مسؤولان و دستگاه های اجرایی خواست برای تحقق شعار سال و اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری تلاش کنند.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: ملت ما باید خداوند را شاکر باشند که رهبری فرزانه،‌ بصیر و دور اندیش دارند که حلقات مختلف پیشرفت مادی و معنوی امت اسلامی و جامعه و نظام ما را طراحی می کنند و به اجرا می گذارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با تدبیر و هوشمندی تهدیدات و بحران ها را به فرصت تبدیل می کنند و از این مسیر بیشترین استفاده را در راستای پیشرفت جامعه می نمایند، اظهار داشت:‌ رهبر معظم انقلاب مورد عنایت حضرت بقیه الله و خداوند تبارک و تعالی هستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف نامگذاری سالانه از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: معظم له با تدبیری حکیمانه، سال های مختلف را به عناوین خاص در جهت تحقق گام های تعالی و پیشرفت اسلام و امت اسلامی نامگذاری کرده و با این اقدام مردم و مسؤولان را برای تحقق شعار مورد نظر بسیج می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: این نامگذاری ها، هم به لحاظ محتوا و هم اولویت و هم به لحاظ مقطع زمانی که ایشان مسائل را مطرح می کنند امری بسیار حکیمانه است، در حقیقت رهبر معظم انقلاب با آسیب شناسی دقیق و کارشناسانه نسبت به تهدیدات، فرصت ها و کمبود و نقص ها و با در نظر گرفتن نیاز جامعه اسلامی در مسیر تعالی و با بصیرت و آگاهی عمیق و والایی که دارند و تجزیه و تحلیل ژرفی که در مورد مسائل اعمال می کنند، اولویت ها و سیاست کلی نظام را به خوبی تشخیص می دهند و در هر سال متناسب با آن مقطع زمانی نیاز اساسی جامعه را عنوان سال قرار می دهند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نامگذاری سالانه رهبر معظم انقلاب باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود، ابراز داشت: در سال جاری نیز چنین امر مبارکی اتفاق افتاد،‌ در مقطع کنونی که ما در ابعاد مختلف به پیشرفت های اعجاب انگیزی دست یافته ایم و از سویی با توجه به توطئه های دشمنان نظام که استقلال و بالندگی اقتصادی جامعه را نشانه گرفته اند، مهم ترین مساله تکمیل حلقه استقلال اقتصادی است.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: دشمنان با تشدید تحریم ها علیه نظام و مردم ایران اسلامی این جنبه را نشانه گرفته اند و می خواهند ما را دچار بحران کنند،‌ از این رو ضرورت دارد در مساله تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام های قوی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: نامگذاری سال جدید هم می تواند توطئه دشمنان را خنثی و هم استقلال اقتصادی ما را تضمین کند،‌ البته در این شرایط اقتضا می کند که همه مسؤولان و ملت برای تحقق رهنمود رهبری بسیج شوند.

وی رسالت سه قوه را در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری مهم ارزیابی و تصریح کرد: مجلس باید همت خود را متوجه تصویب لوایح و طرح هایی کند که منجر به حمایت از تولید ملی و رفع موانع و پیچ و خم های اداری شود، از سویی دیگر مجلس باید نظارت لازم را داشته باشد تا عملکرد قوه مجریه و سایر ارگان ها در جهت حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه داخلی باشد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولیدات داخلی، ابرازداشت:‌ باید فرهنگ سازی شود تا مردم اولویت خود را در استفاده از تولیدات داخلی قرار دهند و سرمایه گذاران انگیزه لازم را پیدا کنند که در این جهت سرمایه های خود را متمرکز نمایند.

وی افزود: مسؤولان قوه مجریه نیز همه خودشان در مقرارت و ضوابط و برنامه هایشان و تعیین اولویت ها و نیز در عمل کردن به قوانین و لوایح همت خود را در این جهت قرار دهند که تولید ملی به استاندارد مطلوب برسد و ما این توانایی را داریم، همان گونه که در سایر عرصه ها توانایی خود را به اثبات رسانده ایم.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه دولتمردان تمام تلاش خود را در جهت ارتقای تولیدات ملی و حمایت از تولید کنندگان بکار گیرند، اضافه کرد: قوه قضاییه نیز باید در این راستا حساب ویژه ای باز کند که از کار و سرمایه ایرانی حمایت شود و در مواردی که مشکلاتی پیش می آید عزم خود را جزم نمایند تا از کسانی که به تولید ملی کمک می کنند حمایت نموده و اجازه ندهند حقوق این گونه افراد ضایع شود.

وی یادآورشد: دشمنان برای اینکه ما به این هدف دست نیابیم می توانند صحنه سازی هایی کنند که افرادی که این مهم را اولویت خود قرار داده اند دچار مشکلات حقوقی و قضایی شوند و عملا توفیق پیدا نکنند و قوه قضاییه می تواند با تدبیر راه را برای این افراد هموار و توطئه دشمنان را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به اینکه مردم در این عرصه نیز می توانند با نقش آفرینی، سیلی سختی به چهره استکبار بزنند و توطئه هجمه اقتصادی دشمنان را خنثی کنند، اظهار داشت: ان شاءالله مردم در این عرصه نیز به میدان خواهند آمد و در کنار مسؤولان وظیفه خود را انجام خواهند داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی را در راستای تبیین درست شعار سال، مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزویان،‌نهادهای فرهنگی و دانشجویان نیز در سال جاری مسؤولیت سنگین و نقش مهی دارند و باید جهت گیری تحقیقات دانشگاهی ما به سمت تولید ملی مطلوب و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جهت دهی شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات