۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۰۹۴

تاریخ اسلام در سیمای آذری شبکه سحر مرور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مجموعه برنامه «تاریخ اسلام» به صورت زنده و مستقیم از شبکه بین المللی سحر برای جمهوری آذربایجان پخش می‌شود.
شبكه سحر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مجموعه برنامه «تاریخ اسلام» برای 52 هفته سال و مدت 30 دقیقه برای هر برنامه در قالب گفت و گو محور طراحی شده که یکشنبه هر هفته ساعت 19:30 و تکرار آن دوشنبه همان هفته ساعت 15:30 به وقت تهران به صورت زنده از مرکز قم روی آنتن سیمای آذری می رود،

منصفی در بیان جزییات این برنامه، به موضوع آن یعنی بررسی تحلیلی تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: تاریخ اسلام ضمن آشنا ساختن مخاطبان با بخش های سرنوشت ساز تاریخ اسلام و مولفه های مهم الگوگیری از زندگی سیاسی - اجتماعی پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع)، در راستای کار بست آنها در متن زندگی سیاسی و اجتماعی امروزی و نقش آفرینی انسان مسلمان در جنبه های مختلف زندگی از نظرات کارشناسان مسلط به زبان آذری بهره می برد.

تهیه کننده برنامه " تاریخ اسلام "، بعثت پیامبر اسلام(ص)، جنگ ها و زندگی سیاسی - اجتماعی آن بزرگوار، عصر امامت امام حسن(ع)، فلسفه و دایره جهانی تأثیرگذاری قیام امام حسین (ع) در برابر مظاهر و ظلم زمانه را از موضوعاتی عنوان کرد که در سری اول پخش این برنامه از سیمای آذری به سمع و نظر مخاطبان رسیده است.

وی افزود: در سری جدید برنامه تاریخ اسلام دوره زندگی سیاسی اجتماعی امام سجاد(ع) تا مرحله غیبت صغری و کبری امام زمان(عج) را با حضور کارشناسان مرتبط که خود تألیفاتی در این زمینه دارند، برای آذری زبانان بیننده شبکه سحر مرور می کنیم.

تهیه کننده " تاریخ اسلام " ادامه داد: براساس رویکرد تحلیلی به تاریخ اسلام و موضوع بحث گفت و گو محوری، مجری - کارشناس که خود دانشجوی دکتری است، در کنار کارشناسان مرتبط که دراین عرصه صاحبنظر بوده و آثاری از خود به جا گذاشته اند، در قالب گفت و گو به تحلیل موضوع مربوطه می پردازند و مخاطبان هم درخلال برنامه به صورت زنده و تلفنی با اظهارنظر و سوالات خود دراین برنامه مشارکت دارند.وی حضور محری– کارشناس همراه با کارشناس مهمان، نریشن تصویر که موضوع برنامه به شکل خلاصه توضیح داده می شود، بحث کارشناسی و ارتباط زنده با مخاطبان را از آیتم های این برنامه یاد کرد. در تهیه و پخش تاریخ اسلام ، توفیق اسداف مجری تبعه جمهوری آذربایجان این برنامه، در کنار وحید درخشش و علی کریمی که دو کارگردان این برنامه هستند با منصفی همکاری می کنند. همچنین مسعود متقیان و حر اصغری تصویربرداری کار، محمدرضا شهبازیان تدوین و صدابرداری و رضا جعفری نیز دستیار تولید این برنامه را برعهد دارند./916/د102/ع

ارسال نظرات