۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۱۱۳
استاندار قم:

توطئه های استکبار نشانه کارآمدی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم، دسیسه ها و توطئه های ریز و درشت استکبار جهانی علیه نظام مقدس اسلامی را نشانه کارآمدی جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به تشدید تحریم ایران در سال گذشته، تمامی شاخصه های اقتصادی در استان قم را مثبت ارزیابی کرد.
حجت الاسلام موسي پور، استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم، عصر شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که در سال جدید که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، راه نجات بشریت را محبت، معرفت و تبعیت از خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی فصل جدیدی در تاریخ جهان گشود، احیای معنویت و خداگرایی را مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی نه تنها به اسلام حیاتی دوباره بخشید، بلکه توجه به خدا و معنویت را در جهان گسترش داد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه امروز شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی کشورهای مختلف جهان را درنوردیده است، بیداری اسلامی را یکی از آثار و دستاوردهای بین المللی نظام مقدس اسلامی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی تئوری مردمسالاری دینی را به دنیا عرضه کرد و کارآمدی این مدل را به جهانیان عرضه و ثابت کرده است اداره جوامع بشری با مدل پیشنهادی جمهوری اسلامی ممکن و برای جهانیان ارزشمندتر است.

حجت الاسلام موسی پور دسیسه های استکبار جهانی را به دلیل کارآمدی نظام اسلامی دانست و گفت: بیان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی موجب ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در خادمان ملت و تقویت روحیه امید و نشاط در مردم می شود.

استاندار قم در ادامه به تبیین گوشه ای از خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح استان قم پرداخت و خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز استان قم در عرصه های مختلف به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته است و به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی در ادامه از رشد 64 درصدی سفر به قم در ایام نوروز و همچنین افزایش 45درصدی میزان اقامت زائران و مسافران در این ایام خبر داد و از تلاش دستگاه های اجرایی و خدماتی جهت خدمات رسانی به مردم و زائران قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان قم از توزیع یک میلیون نقشه استان در بین مردم و زائران خبر داد و گفت: در این مدت نمایشگاه های فرهنگی و اماکن خدماتی متعددی در استان ایجاد شد و دستگاه های مختلف فعالیت های خوبی را جهت خدمت رسانی به مردم داشتند.

استاندار قم از تحویل چهار هزار واحد مسکن در ماه های آینده به مردم استان خبر داد و گفت: در بخش اشتغال در استان قم در سال گذشته 39 هزار شغل در بخش های مختلف در پایانه رصد ثبت شد، در حالی که تعهد استان 35 هزار شغل بود.

وی با بیان اینکه شهر قم در بین کلانشهرهای کشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشترین میزان مشارکت را داشت، گفت: خوشبختانه انتخابات در قم به بهترین شکل ممکن برگزار شد و مردم قم در انتخابات حضور مثال زدنی و کم نظیری داشتند.

استاندار قم با اشاره به تشدید تحریم دشمنان در سال گذشته علیه نظام مقدس اسلامی، اضافه کرد: بحمدلله در سال گذشته تمامی شاخصه های اقتصادی رو به رشد و مثبت بود و با وجود تحریم سرانه درآمد و درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام موسی پور از قم به عنوان قلب معنوی، فرهنگی و علمی کشور یاد و با بیان اینکه این شهر مرکز علم، فقه و فقاهت و مرجعیت و ام القرای جهان تشیع به شمار می آید، تصریح کرد: خوشبتانه در این عرصه نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی انتشار بیش از سیصد میلیون و هفتاد هزار کتاب در سال های اخیر را از جمله اقدامات فرهنگی در استان قم دانست و گفت: با فعال شدن شهرک صنعتی چاپ و نشر، استان قم به قطب چاپ و نشر خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

استاندار قم در ادامه سخنان خود ابراز داشت: این تصور که در قم نمی شود کار کرد، تصور غلطی است، خوشبختانه ما در زمان مسؤولیت در این استان با هدایت ها، حمایت های و دلگرمی های مراجع و علما کارهای ارزشمند و خدمات بزرگی را انجام داده ایم.

حجت الاسلام موسی پور گفت: دلگرمی و پشتوانه ای که مراجع تقلید به ما می دادند یکی از عوامل فعالیت و تحرک مدیران استان بوده است. مراجع همواره با روی باز مدیران را به حضور می پذیرفتند و رهنمودهای این بزرگوران پشتوانه و دلگرمی برای ما بود و ما به این پشتوانه نیازمندیم.

حجت الاسلام موسی پور اضافه کرد: با همدلی که در بین مدیران و نمایندگان وجود دارد و با هدایت های علما و مراجع عظام تقلید امیدواریم بتوانیم قم را به جایگاه شایسته و بایسته آن که در شأن نظام مقدس اسلامی است، برسانیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات