۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۱۱۸
در دیدار رییس سازمان جهاد دانشگاهی مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر عرضه و انتشار آثار شهید صدر به زبان های مختلف دنیا

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شهید محمدباقر صدر دارای جایگاه برجسته و مهمی است، پیشنهاد کرد آثار ارزشمند این شهید والا مقام به زبان های مختلف دنیا ترجمه و در اختیار تشنگان حقیقت و معارف اهل بیت(ع) قرار داده شود.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه شنبه در دیدار رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور، از جهاد و دانش به عنوان دو عنصر و موضوع و اصل مهم برای تبیین و نشر دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع) نام برد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این دو عنصر در اختیار جهاد دانشگاهی است و باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره بگیرید، به تبیین تفاوت های جنگ و جهاد پرداخت و تصریح کرد: در دین مبین اسلام جنگ و جهاد با هم تفاوت اساسی دارد و جهاد امری است که با قصد اعتلاء و عزت اسلام در برابر دشمنان انجام می شود.

وی با بیان اینکه علم توأم با توحید و اخلاق مورد تاکید دین مبین اسلام است و کسب علم باید با قصد خدمت به دین و مردم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در زمانی که غرب در جاهلیت به سر می برد، اسلام طلوع کرد و علوم را در جهان گسترش داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایران استبداد و استکبار حاکم بود، اما انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل مستکبران و مستبدان را قلع و قمع کرد و زمینه حاکمیت ولایت فقیه را فراهم کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه باید قدردان و حامی نظام اسلامی و ولایت فقیه باشیم، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی ما در عرصه های مختلف به دستاوردها و برکات بسیار خوبی دست یافته ایم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدباقر صدر، یادآور شد: ایشان در تاریخ جایگاه والا و برجسته ای دارند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نیز ارادت ویژه ای به ایشان داشتند.

این مرجع تقلید از مسؤولان و دست اندرکاران جهاد دانشگاهی خواست آثار شهید صدر به ویژه اثر ارزشمند«اقتصادنا» را به زبان انگلیسی چاپ و در اختیار تشنگان حقیقت و معارف اسلام ناب در سراسر جهان قرار دهند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، یادگاری رییس جهاد دانشگاهی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این نهاد ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات