۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۱۲۷
آیت الله شبستری:

توجه به توصیه های دینی ضرورت جامعه ای سالم و پویا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که هیچ مکتبی به اندازه اسلام به سلامت افراد و ورزش توصیه نکرده است، گفت: توجه به توصیه های دینی ضرورت جامعه ای سالم و پویا است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز پس از نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه ناموس تبریز با اشاره به توصیه های اکید اسلام مبنی بر رعایت بهداشت و سلامت اظهار داشت: آموزه های اسلامی در حوزه سلامت حیرت تمامی دانشمندان امروز را برانگیخته است.

وی با اشاره به برخی احکام دینی اسلام در رابطه با حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری خاطر نشان کرد: دانشمندان پس از سال ها و بلکه قرن ها مطالعه و کار تحقیقاتی دریافته اند که هیچ یک احکام اسلامی بدون حکمت و دلیل نبوده است، با اینکه هنوز پژوهشگران دلایل برخی توصیه های اسلامی را نیافته اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که هیچ مکتبی به اندازه اسلام به سلامت افراد و ورزش توصیه نکرده است، گفت: در دین اسلام تاکید فراوانی به ورزش به ویژه پیاده روی شده و اجرای احکام اسلام در این خصوص می تواند سلامت جسمی و روحی افراد را تامین کند.

وی با بیان این که بسیاری از توصیه های بهداشتی اسلام با هدف پیشگیری از وقوع بیماری هاست، افزود: عقل سلیم حکم می کند که هیچ گاه جسم و روح خود را در معرض بیماری قرار ندهیم، بنابراین توجه به توصیه های دینی ضرورت جامعه ای سالم و پویاست.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که عدم توجه به اصول مورد تاکید اسلام آثار زیان باری در جامعه دارد، ادامه داد: کهولت سن امری طبیعی است که با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت جسم و روح می توان دوران پیری را با سلامتی و نشاط سپری کرد.

آیت الله شبستری با تاکید بر این که اهمیت سلامت روحی بیشتر از سلامت جسمی است، گفت: نماز یکی از عوامل تأثیرگذار در تامین سلامت روح بوده و آموزش و پرورش باید تلاش کند اهمیت نماز را در میان نوجوانان نهادینه کند.

همچنین فیروز رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در سخنانی سلامت روانی و جسمانی جامعه را لازمه تامین سرمایه انسانی برای تعالی ارزش های اصیل انقلاب اسلامی ایران دانست./935/پ202/س
ارسال نظرات