۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۱۳۳

استادان حوزه های علمیه آذربایجان غربی گردهم می آیند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، از برگزاری دومین همایش استانی اساتید حوزه های علمیه استان در ارومیه خبر داد.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: همایش استانی اساتید حوزه های علمیه استان برای دومین بار اردیبهشت ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان این که این همایش به مدت سه روز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: استادان برجسته حوزوی از استان قم در این همایش چند روزه سخنرانی می کنند.

این مسؤول هدف از برگزاری این همایش را آشنایی اساتید حوزه های علمیه استان با دوره های پیشرفته تحصیلی و تدریس عنوان و اضافه کرد: آشنایی با اصول جدید مدیریت، شاگردپروری، اصول برخورد با طلاب و همچنین فراهم ساختن زمینه های تبادل اطلاعات و تجربیات بین اساتید برجسته حوزه علمیه قم و استان از دیگر اهداف این همایش است.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین تصریح کرد: این همایش برای اولین بار در نیمه اول سال گذشته در ارومیه برگزار و با استقبال چشمگیر اساتید و مبلغان استان روبه رو شد و بر همین اساس امسال نیز دومین دوره آن برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های تهذیبی و اخلاقی در مدارس حوزوی استان تصریح کرد: جلسات اخلاق و تهذیب در مراکز حوزوی به صورت هفتگی اجرا می شود و در سال گذشته نیز توانستیم از محضر اساتید به نامی چون حجت الاسلام خیریان، حجت الاسلام عرفان و حجت الاسلام فرحانی در این جلسات بهره مند شویم.

حجت الاسلام قهرمانی، در پایان با بیان این‌که پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 800 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان نام نویسی کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت نهایی پذیرش طلبه در استان همانند سال گذشته سیصد نفر است./936/پ202/س

ارسال نظرات