۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

جایگاه حضرت زهرا نشان دهنده مقام زن در جهان بینی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: صیانت از ولایت و نبوت ویژ گی بارز زندگی حضرت زهرا(س) است و همین ویژگی سیره رفتاری این بانوی بزرگوار اسلام را برجسته ساخته است.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این مطلب اظهار داشت: حضرت زهرا(س) خیر کثیر است و در روایت آمده است که عالم به خاطر وجود حضرت فاطمه خلق شده است.

وی حضرت فاطمه(س) را عصاره خلقت و آفرینش دانست و افزود: ایشان هم به لحاظ صورت و هم به جهت سیرت بسیار شبیه به پیامبر اکرم (ص) بودند و این بانوی نمونه، مصداق آیات الهی است.

این مسؤول در ادامه الگوگیری از سیره فاطمی را تضمین کننده سعادت بشری عنوان و خاطرنشان کرد: زنان جامعه اسلامی با الگو قرار دادن این بانوی نمونه به ویژه در امر حجاب و عفاف باید نمونه عینی عمل به احکام و معارف دینی باشند.

وی با اشاره به نقش مهم حضرت زهرا(س) در بستر خانواده تصریح کرد: تربیت فرزندان صالح و پاکدامن، اخلاق نیکو و همسرداری از ویژگی های بارز این بانوی بزرگوار بود که ایشان را به زنی نمونه برای تاریخ بشریت مبدل کرده است.

حجت الاسلام قهرمانی یادآور شد: مقام و جایگاه این بانوی بزرگوار در مکتب اسلام نشان از ارزش گذاری مقام زن در جهان بینی اسلامی دارد.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) همچنین اظهارداشت: بررسی خطبه‌ها و سخنان حضرت فاطمه (س) و استدلال های آن حضرت، فصاحت و بلاغت ایشان را نشان می‌دهد که چگونه با ادبیات خاص هم در باب سخنرانی و هم تنظیم طرح مبانی خطبه‌ها را ارائه کرده‌اند./936/ت302/س
ارسال نظرات