۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۱۸۰

پیام تسلیت آیت الله شبستری به مناسبت درگذشت حجت الاسلام عقیقی بخشایشی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیام مشترکی اعلام کردند: آثار ماندگار علمی استاد عقیقی بخشایشی مورد رجوع محققان، علما و فضلای حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام عقيقي بخشايشي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین عقیقی بخشایشی، مترجم قرآن کریم و استاد حوزه و دانشگاه را به خانواده این عالم فقید تسلیت گفت.

در پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری و احمد علیرضا بیگی آمده است: خبر تاسف بار رحلت جانگداز عالم ربانی، محقق و نویسنده والامقام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عبدالرحیم عقیقی بخشایشی (ره) موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید.

در ادامه این پیام آمده است: آن دانشمند فرزانه محضر اکثر بزرگان و شخصیت های برجسته حوزه مقدسه علمیه قم را درک نموده و خوشه چین علم و فضیلت آنان بوده و سالهای متمادی عمر شریف و پربرکت خود را در تالیف و تدوین و تصنیف و ترجمه آثار بسیار ارزشمند در موضوعات مختلف سپری نموده و توفیق مضاعف تحقیق و پژوهش در حوزه علوم و تفسیر قرآن مجید نصیب ایشان گشته است.

در پیام نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: بحمدالله آثار ماندگار علمی این استاد فرزانه مورد رجوع محققین و علما و فضلای حوزه و دانشگاه قرار می گیرد و سرانجام پس از سالها تلاش و مجاهدت در جهت خدمت به شرع انور نبوی(ص)، دعوت حضرت حق را لبیک و به جوار رحمت الهی شتافت.

در ادامه پیام آمده است: این ضایعه جبران ناپذیر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و مراجع عظام و علمای اعلام و حوزه های علمیه و مجامع دانشگاهی و مردم همیشه در صحنه استان و به فرزندان عزیز و خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده از خداوند متعال علو درجات آن عزیز سفر کرده را مسئلت می نمائیم.

گفتنی است، حجت االاسلام والمسلمین عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، مترجم قرآن کریم و مدرس حوزه و دانشگاه 17 فروردین ماه 1391 در سن 68 سالگی در قم درگذشت.

وی مؤلف، مترجم و صاحب 150 اثر در حوزه تفسیر قرآن، علم رجال و تاریخ اسلام است. از آثار این عالم فرزانه می توان به طبقات مفسران شیعه، مفاخر آذربایجان، ترجمه تفسیر صافی و ترجمه تفسیر نورالثقلین در 8 جلد اشاره کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات