۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۲۲۸
با حضور آیت الله علم الهدی؛

دومین جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا- دومین جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات، ظهر امروز در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.
بين الحرمين، عتبات عاليات، کربلا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات، ظهر امروز سه‌شنبه 22 فروردین، در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

این نشست با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، مهندس محمود صلاحی استاندار خراسان، حجت‌الاسلام نهاوندی رئیس صدا و سیمای خراسان رضوی و مسؤولان حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی درخصوص اهمیت بازسازی این اماکن متبرکه گفت: مردم مؤمن و متدین ایران و جهان فصول مختلفی را برای زیارت عتبات عالیات کشور عراق، شهرهای مقدس کشور عربستان و همچنین شهرهای زیارتی ایران انتخاب کرده و به صورت زائر به این کشورها و شهرها سفر می‌کنند.

وی افزود: این تجمیع زائرین که در شهرهای زیارتی صورت می‌گیرد امکانات خاص خود را می‌طلبد. حداقل این امکانات مکان و صحنی برای دعا و عبادت زائران است که باید حداقل مفروش باشد.

صلاحی خاطرنشان کرد: گنبد و بارگاه نیز از این امکانات است که ویژگی‌های خاص و منحصر به خود را دارند. گنبد و بارگاه حرم‌های مطهر ائمه معصومین و مکان‌های زیارتی احتیاج به بازسازی دارند.

وی این بازسازی را کاری مردمی دانست و گفت: این مکان‌ها برای استفاده مردم و زائران است و بازسازی آنها هم باید مردمی باشد. ما هم در ستاد بازسازی کارها را توسط مردم دنبال می‌کنیم که تا الان مردم کمک‌های زیادی کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی به کمک‌های مردم استان خراسان اشاره کرد و گفت: گنبد شهر کاظمین و قبر مطهر پدر بزرگوار امام رضا علیهم‌السلام توسط مردم مشهد و خراسان بازسازی شده است.

وی در ادامه به وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عراق اشاره کرد و گفت: وظیفه ستاد بازسازی این است که زمینه را فراهم کند تا دوستان و موالیان معصومین علیهم‌السلام بتوانند از این فضای زیارتی استفاده کرده و در راستای بازسازی آن کمک کنند.

صلاحی در پایان به مسؤولان ستاد توصیه کرد که با چندهزار مهندسی که در اختیار دارند باید بتوانند با پروژه‌ای مشخص و ثابت کار بازسازی را انجام دهند.

گفتنی است، در این مراسم مسؤولان ستاد گزارشی را به امام جمعه مشهد ارائه کرده و توصیه‌های ایشان را شنیدند./931/پ203/س
ارسال نظرات