۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۲۹۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ولایتمداری مهم‌ترین پیام حضرت فاطمه زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت فاطمه(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد و این مهم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که باید الگوی تمام زنان و مردان مسلمان باشد.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) به عنوان این که امیر مؤمنان علی(ع)، همسرشان است به دفاع نپرداخت، بلکه به دلیل آن که خلیفه، حاکم الهی و ولی زمان بود به دفاع جانانه از ولایت پرداخت و در این مسیر جان خویش را فدای ولایت کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی به حدیثی از حضرت مهدی (عج)، امام زمان اشاره کرد و گفت: حضرت مهدی(عج) می‌فرماید«در وجود فاطمه زهرا(س) برای من الگو و سرمشق زیبایی است» این به آن معنی است که امام عصر(عج) حضرت زهرا(س) را الگو قرار می‌دهد.

وی با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز باید با درک و شناخت کافی از سیره زندگانی حضرت زهرا(س) آن حضرت را به عنوان قطب‌نمایی برای حرکت های اجتماعی، فردی و سیاسی خود انتخاب کنند و با تطبیق زندگانی خویش با زندگی حضرت زهرا(س) در مسیر سعادت و کمال انسانی گام بردارند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا‌(س)  آیینه تمام‌نمای اخلاق و معنویت، خرد و اندیشه، دانش و بینش، ایمان و تقوا و در یک جمله سرآمد همه زنان عالم است، خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت زن را نه تنها در زرق و برق‌های مادی و دنیوی بلکه در بینش و منش معنوی و تربیت فرزندان شایسته برای ساختن جامعه ای آزاد و دنیایی آراسته به پاکی و زیبایی جست‌وجو می‌کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، حضرت فاطمه زهرا(س) را عصاره انبیا و اولیای الهی و یک حقیقت تجسم یافته به تمام معنا انسانیت معرفی کرد و ادامه داد: اندیشه‌های ارزشمند این بانوی نمونه اسلام باید بیشتر برای بانوان جامعه اسلامی تبیین شود./950/ت302/س

ارسال نظرات