۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۲۹۸

هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.
مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران کشور


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سیدحسین اسحاقی اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر که به صورتی محدود در اسفند ماه 89 برگزار شد، با شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران از امسال هم‌اندیشی پژوهشگران برتر به صورت تخصصی برگزار خواهد شد و به همین منظور دومین هم‌اندیشی با موضوع قرآن پژوهشی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این هم‌اندیشی را چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 فروردین‌ماه و مکان آن را اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم ذکر کرد و افزود: در این هم‌اندیشی از شخصیت‌های قرآنی کشور بهره خواهیم برد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: در هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران از اندیش‌وران قرآنی «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» و «مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی (عج)» به نحو مطلوب استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: در این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی پیرامون شیوه‌های نوین مطالعات قرآنی، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد پیرامون شیوه تحقیق در روایات تفسیری فریقین(مقارن)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی پیرامون شیوه تحقیق و نقد در مباحث «مستشرقان و قرآن»، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور پیرامون شیوه تحقیق در تفسیر به ترتیب نزول و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ارتباط با سهم تجربه در تحقیقات قرآنی به ارائه بحث خواهند پرداخت.

اسحاقی اهداف برگزاری این هم‌اندیشی را شامل تقویت خودباوری علمی، هدایت و جهتدهی پژوهشگران برتر به منظور نیل به پژوهشهای تخصصی قرآنی، آشنایی پژوهشگران با موضوعشناسی و روشهای علمی، تصمیم سازی و برنامهریزی برای حرکت به سوی پژوهشهای کاربردی و مشارکتی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در جهت رشد و توسعه امور پژوهشی، بهرهبرداری از ایدهها و اندیشههای پژوهشگران برتر در بهبود وضعیت پژوهشی و برنامهریزی جهت بهکارگیری پژوهشگران برتر در مجمع فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد. /901/د102/ع

ارسال نظرات