۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۳۰۱

فیلم کوتاه با موضوع حقوق و کرامت انسانی در تبریز تولید می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه هنری آذربایجان ‌شرقی از ساخت فیلم کوتاه با موضوع حقوق و کرامت انسانی در تبریز خبر داد.
حقوق بشر اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی در کارگروه هنر و حقوق بشر با حضور جمعی از اعضای هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب و نمایندگان صنوف مختلف هنری در حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری 400 عنوان برنامه هنری در زیرشاخه‌ های هنر دینی و انقلابی در رشته‌های مختلف ادبی، تجسمی، تصویری، موسیقی و نمایشی در سال 90 خبر داد و گفت: هنر انقلاب ابعاد و مظاهر وسیعی دارد و بسیاری از مکاتب هنری را شامل می‌شود.

وی افزود: برای این که بتوانیم هنر صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) را گسترش دهیم نیازمند ترسیم برنامه‌های مبتنی بر عقلانیت و معنویت و شناخت صحیح از پیرامون خود هستیم.

خدایی با اشاره به برنامه های پیش روی این کارگروه جهت بسط و توسعه مفاهیم حقوق بشر اسلامی به زبان هنر گفت: برگزاری نمایشگاه های مختلف عکس و کاریکاتور، انجام مسابقات تهیه فیلم کوتاه و انیمیشن و نشست های حقوقی برای هنرمندان از جمله این برنامه ها بوده است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، حوزه هنری را از نهادهای فرهنگی موثر در جامعه دانست و گفت: رسالت‌ و ماموریت‌های حوزه هنری از گستردگی و وسعت برخوردار است و تبیین جایگاه حقوق بشر در قرآن، روایات و احادیث می‌تواند یکی از ماموریت‌ها و برنامه‌ های حوزه هنری در آینده قلمداد شود.

وی با اشاره به برنامه ‌ها و فعالیت ‌های حوزه هنری در طول سال 90، روح اسلامی و انقلابی برنامه‌ های هنری را مهم‌ترین اولویت حوزه هنری دانست و گفت: مباحث مربوط به حقوق بشر در برنامه ‌های سال 91 جایگاه ویژه ‌ای خواهند داشت.

همچنین صادق ملکی آوارسین، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی تبریز با اشاره به اینکه هنر بهترین وسیله و برترین ابزار تبلیغ و ارائه آرمان­ های بشری و الهی است گفت: زبان هنر است که می تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کند و ذهن ها را روشن نماید.

وی با اشاره به اینکه هنرمند مسلمان، هنرمندی است که با هنر، حقایق و اصالت ها را بیان کرده و آن را پرورش می دهد افزود: هنرمندان جامعه بایستی مطالبات مردم را رصد نموده و آن را به زبان هنر ارائه نمایند.

ملکی با اشاره به اینکه خداوند متعال هنرمندانه عالم هستی را خلق نموده است افزود: نخستین هنرمند در عالم هستی، حضرت ربوبی است که تمام آفرینش را نمایشگاهی از علم، حکمت، لطافت، ژرفایی، رسایی، زیبایی، والایی و نوعی تنزه و قداست قرار داده است.

وی با اشاره به این که هنر واقعی بایستی در خدمت رشد و تعالی انسان باشد افزود: متاسفانه هنر در انقلاب اسلامی مهجور مانده است .

دبیر کارگروه حمایت از حقوق کودکان شمالغرب کشور با اشاره به اینکه تصویری هنرمندانه که از یک صحنه ارائه می شود گاه از ده ها ساعت سخنرانی اثر گذارتر می باشد افزود: یک شعر خوب، یک قصّه زیبا و خوب، یک نمایشنامه خوب، یک فیلم و یک آهنگ منطبق با موازین شرع و خوب می‌تواند اثری داشته باشد که گاهی ده سخنرانی یا چند کتاب در ذهن خواننده، آن اثر را نمی‌تواند داشته باشد بر این اساس بر لزوم احیای جایگاه هنرمندان در جامعه اسلامی تاکید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان و تبریز شهر اولین ها بوده و می تواند در زمینه هنر و حقوق بشر نیز اولین باشد افزود: امیدوارم کارگروه هنر و حقوق بشر بتواند منشأ خدمات زیادی در شمالغرب کشور گردد./935/د102/س
ارسال نظرات