۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۳۴۱

ویژه برنامه قرآنی در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه، ویژه برنامه «ساعاتی با قرآن » در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه، ویژه برنامه « ساعاتی با قرآن » امروز در نمازخانه حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با حضور حجت الاسلام طباطبایی، مدیر جامعه القرآن قم و علی امینی، حافظ و نابغه قرآنی و همچنین جمع کثیری از طلاب خواهر برگزار شد.

حجت الاسلام امینی، پدر این نونهال نخبه قرآنی در سخنانی با بیان این که علی از 6 سالگی آغاز به حفظ قرآن کرد، اظهار داشت: خانواده و فضای حاکم بر آن تاثیر بسزایی در تربیت صحیح و مبتنی بر اصول سفارش شده اسلامی دارد.

وی ادامه داد: مادر علی زحمات بسیاری تحمل کرد تا بتواند وی را تشویق به فراگیری حفظ و تفسیر آیات قرآنی کند، علی پس از حفظ هر سوره از قرآن کریم مورد تشویق مادی و معنوی قرار می گرفت تا اینکه با لطف خاص الهی توانست تمام قرآن را حفظ کند.

حجت الاسلام امینی با تاکید بر این که آموزه ها و آیات قرآنی بایستی به صورت زنده و ملموس به کودکان آموخته شود، گفت: با تربیت فرزند قرآنی یک نسل قرآنی تربیت خواهد شد، البته لزومی ندارد همه قرآن از سوی فرزندان حفظ شود، چراکه هدف اصلی تربیت قرآنی فرزندان است.

وی تصریح کرد: ثواب و پاداش هر کار حسنه فرزند که از روی آموخته های قرآنی انجام شود، برای پدر و مادر نیز نوشته می شود، از این رو بایستی بیش از گذشته نسبت به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان توجه شود.

گفتنی است، در ادامه این همایش نشست پرسش و پاسخ پیرامون قرآن کریم با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد.

بنا بر این گزارش، همزمان با ایام فاطمیه، محافل انس با قرآن و همچنین نشست های معرفتی پیرامون آیات الهی در مدارس علمیه استان برگزار می شود، که امروز با حضور حجت الاسلام سیدمحمد مهدی طباطبایی، رئیس جامعه القرآن قم و علی امینی، حافظ و نخبه نونهال قرآنی کشور ویژه برنامه های مختلفی در سه مدرسه علمیه تبریز و شبستر برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات