۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۳۴۵
در آذربایجان شرقی؛

روحانیان فعال در عرصه ترویج فرهنگ نماز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش تجلیل از فعالان نماز استان، ائمه جماعات موفق آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
بيگي   استاندار آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش تجلیل از فعالان نماز استان که با حضور آیت الله شبستری همراه بود، اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز با بخشنامه و آئین نامه های اداری محقق نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیان و ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت در ادارات و سایر مراکز دولتی و غیردولتی بر عهده دارند، البته همه باید در موضوع نماز احساس تکلیف کنند، چراکه برخورد انضباطی در این حوزه اشتباه است.

بیگی ادامه داد: مردم همواره متولی امور مساجد و ویژه برنامه های دینی و مذهبی بوده اند، نقش دولت تنها حمایت از نهادها و تشکل های مردمی فعال در حوزه دین است، از این رو دولت باید کمک کند تا باید بهترین مکان‌ها به اقامه نماز اختصاص یابد.

استاندار آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ نماز در جامعه را عامل اصلی کاهش جرائم و معضلات اجتماعی و اخلاقی دانست و افزود: درک مفاهیم نماز برای همه اقشار جامعه بالاخص جوانان لازم و ضروری است، باید فرهنگ نماز به عنوان سعادت دنیا و آخرت مورد توجه قرار گیرد.

وی سلامت جامعه را در گرو پرداختن به موضوع نماز دانست و گفت: کسانی که آراسته به زینت نماز هستند در مقایسه با دیگران به مراتب در مقابل آلودگی‌ها ایمن هستند و باید برای تامین سلامت جامعه به خصوص سلامت اداری موضوع نماز را وجهه همت خویش قرار دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از 20 نفر از ائمه جماعات، مدیران و کارکنان نمونه استان در امر ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد./935/پ203/س

ارسال نظرات