۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۳۶۵

اخبار کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر سه شهید گمنام، برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم، برگزاری همایش" روز هنر انقلاب اسلامی "در ارومیه از خبرهای کوتاه آذربایجان غربی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، بنابر اعلام بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) پیکر سه شهید گمنام در این دانشگاه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

بر این اساس، پیکر پاک و مطهر این شهدا که از رزمندگان لشکر عاشورا می باشند، بعد از تشییع عمومی از میدان انقلاب تا میدان امام خمینی(ره)، به دانشگاه آزاد ارومیه منتقل و بعد از اجرای مراسم ویژه، در کنار مسجد این دانشگاه آرام خواهند گرفت.

همچنین به علت تقارن خاک سپاری پیکر این سه شهید با شب شهادت حضرت فاطمه(س) ظهر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مراسم ویژه ای نیز برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ارومیه

به مناسبت ایام فاطمیه نمایشگاه کوچه های بنی هاشم و چادر خاکی مادر در سالن شش هزار نفری ارومیه برپا شده است.

در این نمایشگاه کوچه های بنی هاشم، خانه حضرت سلمان و حضرت ابوذر، بازار بنی هاشم ، حیاط و منزل حضرت علی (ع) و قبرستان بقیع به تصویر کشیده شده است.

ایستگاه پرسش و پاسخ و ارائه محصولات فرهنگی کتاب و نرم افزار مذهبی از دیگر بخشهای این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا پایان ایام فاطمیه در محوطه ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه برای بازدید علاقمندان دایر است.

همایش"روز هنر انقلاب اسلامی "در ارومیه برگزار شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری همایش روز هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در ارومیه خبر داد.

منوچهر زاده علی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: همایش روز هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان و جمعی از مسوولان فرهنگی استان در محل آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

وی گفت: این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و همکاری بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد و در پایان مراسم از پنج نفر از هنرمندان متعهد و برتر استان تجلیل به عمل آمد./936/د101/س

ارسال نظرات