۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۳۶۹
به همت اداره کل ارشاد آذربایجان غربی؛

ششمین جشنواره فرهنگی ادبی بانوان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از میزبانی ششمین جشنواره سراسری فرهنگی ادبی بانوان در استان و در شهرستان سردشت خبر داد.
بانوان
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: فراخوان ششمین جشنواره سراسری فرهنگی ادبی بانوان به منظور فراهم کردن بستر مناسب و شایسته برای فعالیت هر چه بیشتر خواهران و تبادل افکار و اندیشه ها منتشر شده است.

وی با بیان این که این جشنواره در 12 محور و در قالب مقاله و شعر برگزار می شود، اظهار کرد: جایگاه زن از دیدگاه اسلام، زن ، سنت ، فرهنگ، تولید ملی ، حمایت از کار وسرمایه ایرانی، زن ونقش آن در انقلاب اسلامی، نقش نماز در ارتقای سلامت فردی و اجتماعی، نقش زنان در دفاع مقدس، زن و نقش آن در ترویج فرهنگ عفاف وحجاب، زن و تربیت اسلامی، زن در آیینه هنر، زن ومدیریت، جایگاه زن درادبیات اعم از کردی و فارسی، نقش زن در احیاء فریضه امر به معروف ونهی از منکر از  محورهای این دوره از جشنواره است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: این جشنواره در سال های گذشته به صورت منطقه ای برگزار می شد و امسال به صورت ملی و با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.

به گفته این مسوول، در کنار تجلیل از هشت مقاله برتر جشنواره از نگارندگان تمامی آثاری که به بخش مسابقه راه پیدا کرده اند نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری فرهنگیادبی بانوان را حداکثر تا بیستم اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: جشنواره نیمه اول خرداد ماه امسال در سردشت برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مقالات ارسالی آقایان نیز به نسبت 25 درصد آثار بانوان به بخش مسابقه راه پیدا می کنند.

یادآور می شود، ششمین جشنواره سراسری فرهنگی ادبی بانوان نیمه اول خرداد ماه سالجاری به میزبانی شهرستان سردشت برگزار خواهد شد./936/پ202/س

ارسال نظرات