۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۳۷۴
خاطره ای از آیت الله موسوی جزایری؛

تدریس اصول مظفر در زیر آتش توپخانه بعثی ها

خبرگزاری رسا ـ در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس به اندک طلاب علوم دینی درس اصول مظفر را تدریس می کردیم. حسن و قبح عقلی یکی از فصل های اصول مظفر است که ما در زیر آتش توپخانه ای دشمن بعثی مشغول ارائه فرمول و معادلات این درس به طلاب علوم دینی بودیم.
تدریس اصول مظفر در زیر آتش توپخانه بعثی ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان از جمله شخصیت هایی هستند که در دوران دفاع مقدس همپای رزمندگان اسلام به دفاع از وطن و خاک ایران اسلامی مشغول بودند. تأسیس حوزه علمیه، تدریس و تربیت طلاب علوم دینی از اقدامات ارزشمند ایشان در آن دوران بود که قابل تقدیر و ستایش است و امروز کشور شاهد ثمرات شیرین این حوزه علمیه می باشد.

معاونین، مدیران ستادی و مدیران ادارات کل سازمان تبیلغات کشور به منظور بازدید از کربلای خوزستان و برگزاری همایشی در استان خوزستان حضور دارند. در شب چهارشنبه 23 فروردین ماه جاری این عزیزان با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیداری صمیمی داشتند که در این دیدار آیت الله موسوی جزایری به بیان خاطره ای جذاب و خواندنی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداختند که نوشته زیر از حاشیه این دیدار گرفته شده است.

در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس به اندک طلاب علوم دینی درس اصول مظفر را تدریس می کردیم. حسن و قبح عقلی یکی از فصل های اصول مظفر است که ما در زیر آتش توپخانه ای دشمن بعثی مشغول ارائه فرمول و معادلات این درس به طلاب علوم دینی بودیم.

زمانی که مشغول تدریس حسن و قبح عقلی به طلاب بودیم هواپیما، موشک و خمپاره های دشمن بعثی از بالای سر ما می گذشتند ولی ما اعتنایی نمی کردیم وقتی که حملات هوایی و زمینی دشمن افزایش پیدا کرد طلاب با دیدن این صحنه کلافه و عصبانی شدند و کتاب های اصول مظفر را به زمین انداختند و با عصبانیت گفتند: قبیح ترین شخص صدام است که دارد این کارها را انجام می دهد و هر کدام به سراغ جان پناهی رفتند.

در این بین بنده ماندم تک و تنها که با مشاهده این صحنه فریاد زدم: ایها الاصحاب و الانصار کجایید؛ بیایید ادامه درس را بخوانیم ولی کسی نبود که به ندای بنده لبیک بگوید و بنده هم مانند دیگر طلاب علوم دینی به دنبال جان پناهی رفتم؛ چراکه آتش حملات هوایی و زمینی رژیم بعث عراق به حدی فراوان شد که به پرنده در حال پرواز در آسمان هم رحم نمی کردند./9461/پ202/س

ارسال نظرات