۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۳۹۶
رییس کل دادگستری خوزستان:

قوام و دوام هر نظام سیاسی درگرو نظارت و بازرسی دقیق است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: با توجه به فعالیت‌های گسترده اقتصادی و عمرانی که در استان خوزستان انجام می‌شود لازم است سازمان بازرسی در این استان قوی و مقتدر عمل کند و خوشبختانه با اقدامات چند سال گذشته، ضریب انحراف دستگاه‌ها در استان کاهش یافته است.
الفت، رييس دادگستري خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدباقر الفت، رییس کل دادگستری خوزستان، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان که در ساختمان جدید این اداره برگزار شد، اظهار داشت: قوام و دوام هر نظام سیاسی در هر نقطه از دنیا منوط به نظارت و بازرسی دقیق است و حاکمیت‌ها با تشکیل دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در کنار دستگاه‌های اداری در این زمینه حرکت کرده‌اند. در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سفارش‌های حضرت علی (ع) به این سمت و سو حرکت شده است.

رییس‌کل دادگستری خوزستان با اشاره به این‌که اشراف عوامل سازمان بازرسی به قوانین و مقررات نکته مهمی است که باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: نهاد و سازمانی که قرار است بر دیگر دستگاه‌ها و ادارات نظارت کند خود باید قانونمند باشد و بر قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشد.

این مقام قضایی تاکید کرد: توجه به سرعت انجام کار و پیشگیری از کندی کار از دیگر مواردی است که باید در سازمان بازرسی مورد توجه باشد، زیرا کاهش سرعت انجام کار، آفت سازمان بازرسی است. خروجی نظارت‌های سازمان بازرسی باید خیلی سریع در اختیار مدیران دستگاه‌ها و دادستانی‌ها قرار گیرد و اگر قرار باشد فرایند بازرسی و تهیه گزارش و ارسال آن به دستگاه‌ها چند سال طول بکشد، شیرینی انجام کار بازرسی از بین می‌رود و اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی نیز کاهش می‌یابد.

الفت گفت: در حال حاضر دخالت دستگاه حاکمیتی در امور جاری مردم زیاد است و در واقع همه اقدامات در کشور یا توسط دولت و یا با وابستگی به دولت انجام می‌شود. به عنوان مثال در اقتصاد، صنعت و کشاورزی حرکتی وجود ندارد که نیازمند اخذ تعهدات لازم از دولت نباشد و این وضعیت مفاسد بسیاری را به همراه خواهد داشت، زیرا هرچه تعهدات دولت و حجم فعالیت‌های دولتی بیشتر باشد، فساد اداری هم بیشتر خواهد بود.

رییس‌کل دادگستری خوزستان افزود: با توجه به حجم منابع مالی که برای استان خوزستان در نظر گرفته می‌شود و وضعیت خاص این استان و نیاز به بازسازی عوارض پس از جنگ، فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های راه‌سازی، سدسازی و تأسیسات نفت و گاز در این استان انجام می‌شود؛ به همین دلیل لازم است سازمان بازرسی در این استان قوی، مقتدر، باصلابت، هوشمند، سالم، دقیق و به‌روز عمل کند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش نیروهای این سازمان در استان ضریب انحراف دستگاه‌ها تا حدود زیادی کاهش یافته است./9461/پ202/س

ارسال نظرات