۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۴۴۲
آیت الله شبستری:

هیچ پیش شرطی در فعالیت هسته ای کشور قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تاکید بر این که مذاکرات ایران با 1+5 از موضع قدرت خواهد بود، گفت: هیچ پیش شرطی در فعالیت هسته ای کشور قابل قبول نیست.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اجلاس مشترک فردای ایران و 1+5 در استامبول اظهار داشت: درخواست غرب برای ادامه مذاکره با ایران نشان می دهد که تحریم ها شکست خورده است.

وی با بیان اینکه نتایج مذاکرات آینده قطعا به نفع ایران و عزت کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که غرب به دنبال ورود حیله گرانه در مذاکرات با ایران بود، دیپلماسی کشور با آگاهی و هوشیاری تمامی توطئه های دشمن را در نطفه خفه کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نتانیاهو خواب تعطیلی سایت فردو و غنی سازی در ایران را دیده بود، تصریح کرد: ایرانیان هرگز اجازه تعبیر خواب سران رژیم غاصب صهیونیستی را نمی دهند، بر خلاف گفته های نتانیاهو، غنی سازی در ایران ادامه خواهد یافت.

آیت الله شبستری با تاکید بر این که مذاکرات ایران با 1+5 از موضع قدرت خواهد بود، گفت: هیچ پیش شرطی در فعالیت هسته ای کشور قابل قبول نیست، جمهوری اسلامی ایران هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد و چگونگی ادامه کارش را خودش تشخیص می دهد.

امام جمعه تبریز با بیان این که اراده ملت ایران بر استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است، افزود: بر اساس مقررات آژانس انرژی اتمی، سوخت 20 درصد باید در مرحله اول توسط این آژانس خریداری و به ایران تحویل داده شود ولی چون آژانس چنین توانایی را نداشت، متخصصان داخلی وارد عرصه شدند و امروز ایران اسلامی در این عرصه نیز خودکفا شده است.

وی با بیان این که مذاکرات آینده ایران با 1+5 پیام مهمی برای دشمنان نظام اسلامی دارد، ادامه داد: پیام مهم اجلاس فردا و پس از آن در بغداد این خواهد بود که تهدیدها، تحریم ها و قطعنامه ها در فعالیت های صلح آمیز ایران هیچ اثری نمی گذارد و عزم و اراده ایران برای بهره مندی از انرژی هسته ای جزم شده است.

آیت الله شبستری با اشاره به دیدار اخیر اردوغان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند؛ فعالیت های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز و قانونی است و تولید بمب اتمی با موازین شرعی اسلام منافات داشته و حرام است.

وی با تاکید بر این که فرمایش معظم له بهترین تضمین برای صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشور است، افزود: با وجود چنین تضمینی و روشن بودن این که ایران سلاح هسته ای تولید نمی کند، جای تاسف است که غرب در قبال این فعالیت صلح آمیز لج بازی می کند، در حقیقت غرب به دنبال بهانه جویی برای مقابله با پیشرفت های نظام است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین تحولات سوریه و با اشاره به اعلام آتش بس در این کشور اظهار داشت: طرح کوفی عنان برای آتش بس میان دولت و شورشیان مورد توافق ایران و دیگر کشورهای منطقه بوده است، اما ظاهرا غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با چنین طرحی چندان موافق نیست.

آیت الله شبستری با بیان این که غرب به دنبال تحریک شورشیان علیه دولت بشار اسد است، گفت: جای تاسف دارد؛ با وجود این که طرح کوفی عنان مورد قبول دو طرف، سازمان ملل و ایران بوده، حامیان آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه زیر بار نمی روند، حقیقت آنست که این کشورها با قادر به تحمل دیدن مقاومت سوریه در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی نیستند.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امسال ادامه حرکت جهادی سال گذشته است، کشور نیازمند عزم و اراده مردم و مسؤولان برای تحول و شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تعامل و هم اندیشی دولت، مجلس و قوه قضائیه برای حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی خاطر نشان کرد: تنها افزایش تولید نمی تواند تصمین کننده بازار مصرف باشد، چراکه مردم خواهان تولیداتی با کیفیت و در عین حال ارزان هستند./935/پ201/س
ارسال نظرات