۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۴۶۹
آیت الله شبستری:

خیرین در تأمین مسکن نیازمندان مشارکت کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: خیرین می توانند با کمک به حساب 100 امام خمینی(ره) ضمن بهره مندی از برکات این امر خیر، در تأمین مسکن نیازمندان مشارکت داشته باشند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اظهار داشت: تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام(ره) اقدامی مبارک از سوی امام راحل برای حل مشکل مسکن و تامین سرپناه برای افراد آسیب‌پذیر بوده است.

وی با تاکید بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی ادامه داد: تامین مسکن برای نیازمندان از بهترین اعمال صالح است و خیرین می توانند با کمک به حساب 100 حضرت امام (ره) ضمن بهره مندی از برکات این امر خیر، در تامین مسکن نیازمندان مشارکت داشته باشند.

آیت الله شبستری مسکن یکی را از نیازهای ضروری بشر دانست و ادامه داد: با وجود تاسیس این بنیاد و فعالیت‌های خوبی که انجام داده و می‌دهد، متاسفانه قیمت مسکن سال به سال افزایش یافته و کمک‌های مردمی و خدمات بنیاد آن‌‌گونه که باید نتوانسته‌اند در حل معضل مسکن مفید واقع شوند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه مهاجرت روستائیان، افزایش جمعیت شهری، کمبود زمین در شهرها و گرانی مصالح ساختمانی از جمله عوامل اصلی معضل مسکن است، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی بایستی، با تدابیر آینده‌نگر در جهت رفع گرانی مسکن در کلان‌شهرها اقدام کنند.

امام جمعه تبریز افزود: هم اکنون بسیاری از واحدهای مسکونی نوساخت استان خالی از سکنه است که متاسفانه مالکان آنان حاضر به واگذاری نیستند و این کار مذوم در افزایش قیمت‌ها و مشکلات ناشی از آن بی‌تاثیر نیست، وجود واحدهای مسکونی خالی در شهرها آن را برخلاف نص صریح اسلام است.

همچنین محمدی، مدیرکل محترم بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به تشریح عملکرد این بنیاد پرداخت اظهار داشت: 240 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد120 هزار واحد مسکونی ازمصالح کم دوام و یا بی دوام احداث شده اند.

وی ادامه داد: این بنیاد در نظر دارد نسبت به مقاوم سازی خانه های روستایی اقدام فوری داشته باشد که برای این منظور طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را در استان آغاز کرده و از آغازاین طرح ملی 92 هزار واحد مسکونی را تحت پوشش این طرح قرار داده است.

وی با اشاره به اعطای سند مالکیت به املاک مسکونی روستائیان گفت: با اجرای ماده 133 قانون توسعه کشورکه براساس آن بنیادمسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک با اقدام مشترک موظف به صدور سند مالکیت به املاک مسکونی روستائیان می باشد، مشکل ضمانت روستائیان راحل کرده و روستائیان به راحتی می توانند برای خود وام بانکی تهیه کنند.

محمدی در پایان اعطای 15 هزار جلد سندمالکیت در روستا وشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و نوسازی 12 هزار واحد مسکونی روستایی و احداث چهار هزار واحد مسکونی شهری را از برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در سال 91 اعلام کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات