۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۴۷۱
عضو انجمن اسلامی اقتصاد حوزه :

حمایت از تعاونی ها فراهم کننده رقابت سالم برای تولید ملی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس اقتصاد اسلامی اظهار داشت: نظارت دقیق دولت و دستگاه های نظارتی بر اجرای قانون، شرایط را برای رقابت سالم در حوزه تولید فراهم می آورد.
سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني


حجت الاسلام غلامرضا سرآبادانی، دکترای اقتصاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزار رسا با اشاره به انتخاب عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال 91 از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: از دیدگاه اقتصادی، یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی، تولید ملی است، یعنی بدون رشد تولید، نمی توان در عرصه اقتصادی موفقیت کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بدون تحقق تولید ملی، عدالت هم بی‌نتیجه خواهد ماند، گفت: مقام معظم رهبری، عنوان توسعه و عدالت را برای دهه چهارم انقلاب اسلامی مشخص کرده‌اند که تحقق این معنا مستلزم حمایت جدی از تولید ملی است.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: برای عملی شدن تولید ملی باید موانع پیش رو را برداریم و زمینه ها و شرایط لازم برای این مهم را عملی کنیم تا رشد معقولی در زمینه اقتصادی به دست آوریم.

وی با اشاره به نقش حمایت های قانونی در افزایش تولید ملی، گفت: تصویب قوانین مورد نیاز در حوزه اقتصاد موجب رشد و شکوفایی اقتصادی می شود که بهینه شدن قوانین در زمینه سرمایه گذاری، فعالیت های تجاری و حوزه واردات و صادارت از اولویت های کاری است.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه گفت: شفاف شدن قوانین در حوزه اقتصاد از جمله اینکه مالیات را از چه کسی بگیریم که در جهت تولید داخلی باشد، بسیار مهم است و گامی موثر در جهت امنیت سرمایه گذاری محسوب می شود.

این محقق علم اقتصاد ادامه داد: اگر امنیت سرمایه گذاری تامین و بسترهای لازم فراهم نشود، در حوزه اقتصاد، تولید کننده ریسک نخواهد کرد زیرا سرمایه گذار به دنبال سود است و شرایط را بررسی می کند که آیا می تواند بازدهی لازم داشته باشد یا خیر.

محقق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در حوزه قانون گذاری باید مقررات لازم تصویب و کمبودهای قانونی اصلاح و محدودیت ها در جهت رفع موانع سرمایه گذاری برداشته شود، از تصمیم های غیر کارشناسانه پرهیز و در جهت تصمیم گیری های همه جانبه تلاش گسترده صورت گیرد.

این محقق حوزه علمیه قم گام مهم دیگر در افزایش تولید ملی را نظارت جدی بر اجرای قانون دانست گفت: نظارت دقیق دولت و دستگاه های نظارتی بر اجرای قانون، شرایط را برای رقابت سالم فراهم می آورد و سالم سازی فضای رقابت موجب رشد تولید و سالم شدن فعالیت های اقتصادی خواهد شد.

وی با تاکید بر رونق گرفتن بازار داخلی بر اساس رقابت صحیح گفت: حمایت از تعاونی‌ها و گسترش آنها شرایط لازم را برای رقابتی شدن اقتصاد فراهم می آورد و کمک می کند تا افراد در قالب تعاونی ها با مشارکت و همکاری هم تولید را به افق مطلوب خود برسانند.

این محقق اقتصاد اذعان داشت: حمایت از تولید با افزایش کیفیت محقق می شود و تولید کنندگان داخلی باید اقدامات لازم را در این جهت انجام دهد و در حوزه های مختلف محصولات صنعتی، تجاری و کشاورزی، تولید قابل رقابت با برندهای خارجی به بازار ارائه کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جوامع و مراکز علمی باید در راستای رونق گرفتن تولید ملی تلاش کنند و با همفکری و هم اندیشی زمینه های اجرایی شدن حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم آورند تا بتوانیم در یک برهه زمانی مشخص و نزدیک به این نتیجه برسیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات