۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۴۸۹

تقویت باورهای دینی میان نسل جوان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کلیبر با تاکید بر نقش مساجد در ترویج فرهنگ دینی گفت: تقویت باورهای دینی، تهدیدات فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام موسوی، امروز در نشست هم اندیشی پیرامون ساماندهی، فعال سازی و راه اندازی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد کانون ویژه مصلی با اشاره به لزوم آشنایی بیش از پیش نسل جوان با آموزه‌های قرآنی، ‌اظهار داشت: بهره‌گیری جوانان و نسل پویای جامعه از تعالیم قرآنی موجب تقویت باورهای دینی و بیمه شدن جامعه در برابر تهدیدات فرهنگی دشمنان است.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند به فعالیتهای مسجدی تاکید کرد و خواستار راه‌اندازی کانون ویژه مصلی در این شهرستان شد.

همچنین اصغرپور، فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست با اشاره به لزوم هم‌اندیشی کانونها و هیئت امنای مساجد جهت تقویت فعالیتهای مسجدی گفت: فعالیتهای دولت دهم بر محور فرهنگ استوار بوده و در این میان فعالیتهای قرآنی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی توجه به ارزشهای دینی و تقویت و تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد را از اهم فعالیتهای دولت دهم در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با اهتمام مسوولان فرهنگی منطقه در تمامی مساجد این شهرستان کانون فرهنگی و هنری ایجاد شود.

سیدحجت حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر نیز در این نشست با اشاره به نقش محوری مساجد بعنوان اصلی ترین پایگاه در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی اظهار داشت: توسعه کانونهای فرهنگی هنری مساجد بخصوص در مناطق روستائی با هدف کمک به رشد و شکوفائی استعدادها در این مناطق انجام می‌گیرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره در زمینه ایجاد و راه‌اندازی کانونهای فرهنگی و هنری و کتابخانه باز گفت: در حال حاضر 50 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کلیبر فعال است، افزون بر اینکه 15 کتابخانه باز راه‌اندازی در مساجد این شهرستان فعالیت دارند.

گفتنی است، در این جلسه کانون فرهنگی و هنری جامع به کانون فرهنگی و هنری ویژه مصلی تغییر نام یافته و بر این اساس هیئت امنای جدید این کانون بر اساس مقررات حاکم بر تاسیس کانون ها به جای هیئت امنای کانون قبلی مسجد جامع تشکیل گردید و مقرر شد تا دستگاههای متولی امور مساجد برای ایجاد فضای فرهنگی برنامه ریزی نمایند./935/د103/س
ارسال نظرات