۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۴۹۷

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح سیر مطالعاتی استاد مطهری در اردبیل و اعزام نزدیک به 6 هزار مبلغ به مناطق استان زنجان از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای طرح سیر مطالعاتی استاد شهید مرتضی مطهری در اردبیل خبر داد و گفت: در راستای اجرای فعالیتهای فرهنگی و آموزشی و با هدف آشنا نمودن دانش آموزان با مباحث اخلاقی و تربیتی، سیر مطالعاتی استاد مطهری با همکاری اداره آموزش و پرورش اردبیل ویژه دانش آموزان برگزار می شود.

وی از اعزام مبلغ جهت تدریس در این دوره خبر داد و گفت: شهین قیافی مبلغه و عضو جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان در این دوره به تدریس کتب منتخب استاد مطهری از جمله آزادی معنوی و انسان کامل می پردازد که با روش پرسش و پاسخ و مباحثه گروهی مطالب این کتب را به دانش آموزان ارائه می دهد.

گفتنی است، این طرح از 19 فروردین بصوت مداوم در طول سال در دبیرستان دخترانه سماء اردبیل برگزار می شود.

اعزام نزدیک به 6 هزار مبلغ به مناطق استان زنجان

حجت الاسلام حسن سلطانی، مسؤول امور اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از اعزام 5898 مبلغ و مبلغه عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف زنجان خبر داد و افزود: واحد اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با برگزاری جلسات و رایزنی های متعدد قبل از ایام تبلیغی با دستگاههای مختلف نسبت به اعزام مبلغین و روحانیون به مناطق مختلف استان زنجان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه 111 مبلغ متخصص نیز در ایام مختلف تبلیغی به مراکز علمی و فرهنگی اعزام شده اند، ادامه داد: در سال گذشته روحانیون در 14 مناسبت مختلف به کار تبلیغی مشغول بودند که اهم این مناسبت ها ماه مبارک رمضان، اوقات فراغت، ماه محرم و نهم دی ماه بود.

مسؤول امور اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان افزود: حجم کلی و شاخص اعزام مبلغ و مبلغه عمومی در سال گذشته 4500 نفر بود که با همت مبلغان این اداره کل و مخصوصاً همکاری مردمی این آمار به 5898 نفر مبلغ افزایش یافته است.

گام دوم نهضت احکام آموزی در هشترود

حجت الاسلام آقای رجب زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود از آغاز فاز دوم اجرای نهضت احکام آموزی برای 500 دانش آموز این شهرستان خبر داد و در جمع مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی با اشاره به ضرورت آموزش احکام برای مدارس اظهار داشت: در این مرحله 500 دانش آموز دختر و پسر تحت آموزش قرار می گیرند.

وی افزود: در این دوره پنج سر فصل تقلید ، نماز، روزه، طهارت و نجاسات و احکام بانوان تدریس خواهد شد.

دوره آموزش وبلاگ نویسی ویژه مبلغان نمین

حجت الاسلام لطیف صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین در خصوص اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت: کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی ویژه روحانیون با هدف آشنایی بیشتر با فضای مجازی و ایجاد وبلاگ، درج مطالب مذهبی، ارتقای کیفیت محتوا در وبلاگ ها، ارتباط و ارتقاء اطلاعات دینی و فرهنگی، تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی و اطلاع رسانی فعالیتهای دینی برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود تبلیغی در فضای سایبری افزود: حضور روحانیت در فضای مجازی به یقین با نتایج مطلوب و تاثیرگذاری بیشتر همراه خواهد بود.

گفتنی است، در این دوره آموزشی که در موسسه آموزشی صادق برگزار شد، جواد رحمت نیا کارشناس انفورماتیک تبلیغات اسلامی اردبیل به تدریس شیوه های ایجاد وبلاگ، نحوه مدیریت و درج مطالب در وبلاگ و معرفی سایتها و وبلاگهای دینی پرداخت.

مشق آیات بهار باغ هنر خوشنویسی را جانی دوباره بخشید

محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مشق آیات بهار باغ هنر خوشنویسی را جانی دوباره بخشیده و موجب خلق آثاری فاخر در این زمینه گردید.

وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری متعالی است که با ارزش های دینی و مذهبی پیوند خورده و موجب تهذیب نفس هنرمند می‌شود، افزود: تحریر کلام الهی و سخن بزرگان بر روح و روان هنرمندان خوشنویس تاثیر گذاشته و موجب جلای روح و دستیابی به کمال می‌شود.

دادی با اشاره به اصالت هنر خوشنویسی تاکید کرد: اگر هنرمندان این عرصه، اصول زیبایی شناختی را رعایت کرده و سلایق و عقاید غیر هنری را در آثار خود دخالت ندهند، اثری ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهند داشت.

براساس این گزارش در آئین یاد شده اعضا و اساتید انجمن خوشنویسان تبریز با شیوه‌های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ آیاتی از قرآن کریم را که مرتبط با بهار و رستاخیز طبیعت است، تحریر نمودند و گواهی فوق ممتاز چند تن از اساتید انجمن خوشنویسان نیز اعطا شد.

برنامه یاد شده توسط انجمن خوشنویسان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد./935/د101/س

ارسال نظرات