۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۵۰۰

آزمون وروردی مراکز تخصصی حوزه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت آموزش حوزه های علمیه از پایان زمان نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی مراکز تخصصی حوزه خبر داد.
 آزمون‌



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آزمون مراکز تخصصی حوزه که از 15 اسفندماه 90 آغاز شده بود و تا 25 فروردین ماه 91 ادامه داشت به پایان رسیده و هیچ تمدیدی نیز برای آن در نظر گرفته نشد، گفت: آزمون مراکز تخصصی حوزه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی در ادامه تقویت و توسعه رشته های تخصصی در حوزه را یکی از نیازهای ضروری جامعه و از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به شهر مقدس قم عنوان و اظهار کرد: تاکنون هفت رشته تخصصی در سطح دو، پانزده رشته تخصصی در سطح سه و پنج رشته تخصصی در سطح چهار حوزه های علمیه فعال است.

سرپرست معاونت آموزش حوزه های علمیه افزود: هفت رشته تخصصی سطح دو در 25 مرکز، 15 رشته تخصصی سطح سه در 43 مرکز و 5 رشته تخصصی سطح چهار در 9 مرکز عرضه می شود که این مراکز در هفت استان قم، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان و مازندران مستقر است که 5 مرکز، مؤسسه آموزش عالی حوزوی و بقیه مرکز تخصصی حوزه های علمیه هستند.

اعزام هشتصد طلبه فاضل برای تدریس علوم حوزوی به شهرستان ها

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته دو هزار نفر از فضلا و طلاب برای اعزام به شهرستان ها اعلام آمادگی کردند که پس از شرکت در آزمون علمی رشته‌های علوم عقلی، ادبیات و فقه و اصول، هشتصد نفر جهت اعزام به شهرستان ها معرفی شدند، آمار اعزام به شهرستان ها را از لحاظ استاد رو به افزایش دانست، اما نبود استادسرا در بیشتر نقاط کشور را، مشکلی برای اعزام های بیشتر عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی یادآور شد: تاکنون 1250 استاد به شهرستان های مختلف اعزام شده اند و این در حالی است که امکان اعزام بیش از دو هزار استاد و مدیر به نقاط مختلف کشور وجود دارد که باید شرایط لازم برای این امر فراهم شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات