۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۵۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

هدایت جنبش های اسلامی بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز هدایت جنبش های اسلامی و حفظ و اقتدار اسلام را در گروه آگاهی و فعالیت روحانیت دانست.
حجت الاسلام نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) آذرشهر به تشریح اندیشه های امام خمینی(ره) درباره تبلیغ دین از سوی روحانیت پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: باید اندیشه امام را میان جوانان ترویج کرد و کوشید تا راه امام را در جامعه به صورت ملموس و کاربردی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نشان داد، نخستین ویژگی‌ و عامل موفقیت امام خمینی(ره) این بود که حرفش با عملش یکی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه‌های تبلیغاتی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: امروز تمامی امکانات تبلیغاتی از جمله منبر مساجد، روزنامه‌ها، صدا و سیما و... در اختیار ماست، اما هنوز نتوانستیم آن گونه که باید و شاید حقیقت اسلام را گسترش دهیم، البته کم کاری هایی از سوی روحانیت در عرصه های بین المللی طی سال های گذشته صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان این که امام راحل تحصیل علوم حوزوی را یک تکلیف و تبلیغ دین را بالاتر از آن می دانستند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) تبلیغات و تعلیمات دینی را دو رسالت اصلی و اساسی روحانیان ارزیابی کردند و بر تبلیغ ارزش های اصیل دینی و شیعی با بهره مندی از ابزارهای روز تاکید داشتند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: از منظر آن امام فرزانه؛ روحانیت حافظ معارف اسلام و فقه، اخلاق، فلسفه و احکام سیاسی اسلام است، بنابراین این گونه نتیجه‌گیری می شود که روحانیت به عنوان یک مجموعه یکپارچه دارای رسالتی تاریخی است.

این استاد حوزه و دانشگاه هدایت جنبش های اسلامی و حفظ و اقتدار اسلام را در گروه آگاهی و فعالیت روحانیت دانست و گفت: هیچ گروه یا قشر اجتماعی دیگری به اندازه طلاب و روحانیان در حفظ و اشاعه و اقتدار دین اسلام تأثیر ندارد هر چند یاری گر روحانیون باشد؛ به عبارت دیگر امام خمینی حفظ اسلام، با همه ابعادش را به دست روحانیت ممکن دانسته اند.

وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای نوین در عین توجه به شیوه ها و ابزارهای سنتی مورد توجه امام خمینی بوده است، ایشان در مواردی بر استفاده از ابزارهای روز تأکید کرده و در این رابطه به ویژه به استفاده از زبان های زنده دنیا در مدارس و بهره گیری از آنها در امور تبلیغی اشاره کرده است.

حجت الاسلام نظری گفت: از نظر امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی ایران، هجوم تبلیغاتی بیگانگان بیش از هجوم تسلیحاتی آنان بوده، از این رو مقابله با این تبلیغات اولویت بالاتری از مقابله تسلیحاتی دارد، این هجوم تبلیغات با هدف نهایی ایجاد آشفتگی و از میان بردن انقلاب اسلامی صورت می گیرد، راسلت روحانیت در مقابله منطقی با جنگ نرم دشمن به مراتب حساس‌تر از گذشته است./935/پ202/س
ارسال نظرات