۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۵۳۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان:

استان سمنان 14 هزار موقوفه و رقبه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از وجود 14 هزار موقوفه و رقبه در این استان خبر داد.
حجت الاسلام صفايي پور مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان، گفت: استان سمنان از نظر تعداد موقوفه و رقبه در بین استانهای کشور رتبه پنجم را دارد.

وی با اشاره به شناسایی 21 مورد موقوفه جدید در سال گذشته در استان سمنان گفت: ارزش موقوفات جدید ده میلیارد ریال است.

صفایی پور افزود: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بقاع متبرکه و 965 میلیون ریال اعتبار به مساجد استان سمنان اختصاص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از وجود 800 مکان مذهبی در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 134 مکان امامزاده است.

صفایی پور تصریح کرد: باید از موقوفات و بقاع متبرکه به عنوان سرمایه های عظیم به خوبی حفاظت و پاسداری کرد و نیات واقفان را به مرحله اجرا درآورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید با افزایش بهره وری در موقوفات رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را محقق کنیم.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید سعید تقوی، رئیس قبلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تقدیر و حجت الاسلام جاهد نجفی عمران به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد./960/پ202/پ202/س
ارسال نظرات