۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۵۴۰
رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خوزستان:

رسانه های دینی به دنبال سلامت محتوا و قالب های روزآمد باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در جمع خبرنگاران خبرگزاری رسا تأکید کرد: رسانه های غیر اخلاقی و زرد به طور طبیعی مشتری خود را در سراسر جهان دارند اما رسانه های دینی در هر حال باید تلاش کنند که قالب های روز و متنوعی داشته باشند.
بازديد حجت الاسلام شفيعي از دفتر خبرگزاري رسا در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، روز گذشته با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان گفت: جمهوری اسلامی در حوزه رسانه یک مسؤولیت مضاعفی ایجاد کرده است.

رسانه در جمهوری اسلامی باید تبدیل به تریبونی برای انعکاس آرمان های انقلاب اسلامی شود

وی با بیان این که رسانه در جمهوری اسلامی باید تبدیل به تریبونی برای انعکاس آرمان های انقلاب اسلامی شود، ابراز داشت: رسانه های کشور در میان هیاهوهای رسانه های غربی مظلوم واقع شدند.

حجت الاسلام شفیعی، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه»، عنوان داشت: این آیه های قرآنی همواره دلگرم کننده اصحاب رسانه ها است که در این جنگ نابرابر در مقابل استکبار جهانی استقامت می کنند.

رسانه های دینی باید به دنبال سلامت محتوا و قالب های روزآمد باشند

این مقام مسؤول با تأکید بر این که در مصاف رقابت رسانه ای، رسانه های دینی باید به دنبال سلامت محتوا و قالب های روزآمد باشند، اظهار داشت: رسانه های غیر اخلاقی و زرد به طور طبیعی مشتری خود را در سراسر جهان دارند اما رسانه های دینی در هر حال باید تلاش کنند که قالب های روز و متنوعی داشته باشند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان داشتن همت مضاعف در جمع دو مقوله سلامت محتوا و قالب های نوین در رسانه های دینی را مهم ارزیابی کرد.

وی به تلاش های حضرت امام خمینی(ره) در برهه از زمان برای تشکیل جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: وقتی که امام راحل نظام اسلامی را طراحی کرد همه چیز در دنیا دو قطبی و براساس ایدئولوژی مشخص شده بود اما امام(ره) با پایداری، استقامت و تلاش خود و ملت ایران توانست نظریه کارآمدی نظام اسلام را در جهان ثابت کند.

وی با بیان این که عمده فعالیت خبرگزاری رسا پوشش اخبار حوزوی و علمای دین است، بیان داشت: رسا باید تلاش کند که مفاهیم و پیام های حوزوی و علما را به عامه مردم منتقل کند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: فعالیت رسانه های دینی بر مبنای فطرت است؛ اما همیشه باید فعالیت ها رصد و توانایی رقابت در میان خود ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سرویس های بروز، توسعه خدمات رسانی، افزایش مخاطب، تنوع مطالب، نمای شکیل و پرجاذبه با وجود گروهی پرقدرت که همیشه فعالیت های دیگران را رصد می کنند، از جمله های ابزارهای کارآمدی یک رسانه حوزوی است.

حجت الاسلام شفیعی با تأکید بر این که در حوزه فعالیت های فرهنگی باید بدنبال کیفی سازی باشیم، عنوان کرد: نقد درون سازمانی کمک شایانی به مجموعه های فرهنگی می کند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در بخش دیگری از سخنانش نکاتی درباره دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان بیان کرد و گفت: در انعکاس توانایی ها، قابلیت های استان و پیشینه فرهنگی به بیرون از استان باید بیش از پیش تلاش کرد.

وی در پایان اظهار داشت: وجود علما و مفاخر بزرگ استان، قدمت تشیع در استان، وجود حوزه های علمیه و وجود مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیاز به انعکاس خبری در سطح کشور است که انتظار می رود خبرگزاری رسا در این راستا قدم جدی تری بردارد./9463/پ202/س
ارسال نظرات