۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۵۴۱

دومین یادواره 2800 دانش آموز شهید خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید جهان آراء و 2800 دانش آموز شهید استان خوزستان، با هدف آشنایی دانش آموزان با آرمان های شهدا برگزار شد.
يادواره 2800 شهيد دانش آموز استان خوزستان يادواره 2800 شهيد دانش آموز استان خوزستان يادواره 2800 شهيد دانش آموز استان خوزستان يادواره 2800 شهيد دانش آموز استان خوزستان يادواره 2800 شهيد دانش آموز استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین یادواره شهید جهان آراء و 2800 دانش آموز شهید استان خوزستان، روز گذشته در دانشکده نفت اهواز برگزار شد.

این یادواره با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

بر اساس این گزارش، نخستین سخنران یادواره شهید جهان آراء و 2800 دانش آموز شهید استان خوزستان، که با استقبال چشم گیری از دانش آموزان خوزستانی مواجه بود، علی مهرخواه، قائم‌ مقام آموزش و پرورش خوزستان بود که در سخنان خود، با بیان این که یادواره های شهدا، ارزش های والای دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم منتقل می کنند، اظهار داشت: برگزاری این گونه یادواره ها از طرفی هم سبب آشنایی دانش آموزان با آرمان های شهدا شده و هم آنها را نسبت به دسیسه های دشمنان مصون می دارد.

وی در ادامه با بیان این که در جنگ تحمیلی بیش از 36 هزار دانش آموز به شهادت رسیدند، گفت: از این تعداد در حدود 2800 نفر از آنها مربوط به استان خوزستان است که این مسأله نشان دهنده جایگاه والای خوزستان در پیش برد جنگ علیه کفار بود.

مهرخواه با بیان این که دفاع مقدس از یادگارهای بابرکت دوران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این رویداد بزرگ به عنوان یک تجربه در گذشته و امری مقدس و ماندگار ماند و برپایی یادواره شهدا یکی از راهکارهای انتقال این ماندگاری به نسل پر هیاهوی جدید است.

قائم‌ مقام آموزش و پرورش استان خوزستان، با اشاره به آیه « و لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه بیان می کند که شهدا هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏‌اند مرده مپندار بلکه زنده‏‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند؛ و براستی که یادواره های شهدا رسالت فرهنگ‌سازی به جهت سمت و سو دادن به ارزش‌های متعالی را بر عهده دارند.

وی گفت: شهدا در راه عشق به خداوند و اعتقادات خود جانشان را از دست داده و آنها بودند که برابر ظلم و ستم ایستادگی و مجاهدت کردند؛ از این رو خداوند از این مجاهدان به عنوان بنیان‌های فولادین تعبیر می‌کند.

همچنین پس از سخنان قائم‌ مقام آموزش و پرورش استان خوزستان نوبت به سخنان حجت الاسلام آقا میری، استاد حوزه و دانشگاه شد که وی در سخنانی جالب و شیرین خاطرنشان می کند: انسان باید چیزهایی را دوست داشته باشد که خداوند به آن علاقه دارد.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان این که شهدا عاشق معبود بودند، تصریح کرد: انسان عاقل کسی است که عاشق باشد و تنها عشق حقیقی خداوند متعال است و براستی که شهدا عاشق ترین افراد بودند.

حجت الاسلام میری در ادامه اظهار داشت: شهدا چون عاشق خدا بودند همه دارایی خود را فدا کردند.

بر اساس این گزارش، اجرای نمایش، همخوانی دانش آموزان و مداحی حاج صادق آهنگران، از دیگر برنامه های اجرا شده در این یادواره بود که حال و هوای خاصی را هم به این مراسم الهی بخشیده بود./9465/پ203/س
ارسال نظرات