۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۵۴۷

همایش بزرگ قرآنی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه همایش بزرگ جامعه قرآنی استان اردبیل با حضور قاریان، حافظان و مسؤولان مؤسسات قرآنی استان اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با ایام فاطمیه، همایش بزرگ جامعه قرآنی استان اردبیل، امروز با حضور مسؤول دارالقرآن کریم کشور، قاریان، حافظان و مسؤولان مؤسسات قرآنی استان اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این همایش با تاکید بر آموزش کاربردی ارزش های قرآنی و آموزه های دینی در جامعه اظهار داشت: تا زمانی که قرآن باوری در سطوح مختلف زندگی فردی و اجتماعی جایگاه حقیقی خود را نیابد، با معضلات مختلفی رو به رو خواهیم بود.

وی با بیان این که هدف اصلی مؤسسات قرآنی بایستی، قرآن‌باوری در منازل، محیط‌های اداری و غیراداری و خانواده‌ها باشد، تصریح کرد: عالی ترین مفاهیم و آموزه های بشری در قرآن بیان شده، دوری از آن مفاهیم ارزشمند به ضرر بشریت خواهد بود.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همه‌گیر شدن آموزش قرآن در کشور، خاطر نشان کرد: در عصر ارتباطات و اطلاعات، تنها عامل نجات بشریت از تبلیغات مسموم رسانه های غربی، قرآن‌باوری، قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی است.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای برای رشد و تعالی به آموزش قرآن نیاز دارد، سهم و معرفت قرآن تأثیرپذیری آن را بسیار افزایش می دهد، البته در این راستا تبلیغات اسلامی استان نهضت را در شهرها و روستاهای اردبیل آغاز کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن در سراسر استان اظهار داشت: تفسیر جز از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که دارالقرآن کریم استان اردبیل آن را پیگیری می‌کند، چراکه قرآن فهمی نقش بسیار مهمی در پیشرفت اندیشه ها و بینش مردم دارد./935/پ202/س


ارسال نظرات