۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۵۴۸

مدارکی درباره بی گناهی شهروندان شیعه زندانی در عربستان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مدارک مهمی درباره بی گناهی 9 شهروند شیعه زندانی در عربستان از سوی وبلاگ نویس مخالف آل سعود منتشر شد.
راهپيمايي شيعيان عربستان براي آزادي زندانيان
به گزارش خبرگزاری رسا، وبلاگ نوس معروف سعودی که با نام «مجتهد» به افشاگری علیه خاندان آل سعود می پردازد در گزارش جدیدی که منتشر ساخت معلومات مهمی درباره بی گناهی 9 زندانی شیعه قطیف که به زندانیان فراموش شده شهرت دارند، ارائه داد.

این وبلاگ نویس که با نام مستعار مجتهد مشغول به فعالیت است مدارکی ارائه داد که طی آن بی گناهی 9 شهروند شیعه که به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در سال 1996 میلادی در عربستان بدون محاکمه زندانی شده اند را ثابت می کند.

وی در این گزارش با تاکید بر اینکه وزارت کشور عربستان به خوبی می دانست که این انفجار از سوی القاعده رخ داده بود، 9 شهروند شیعه را در سناریویی از پیش نوشته شده دستگیر و آنان را به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در قطیف زندانی کرد.

مجتهد ادامه داد: گروهی از القاعده به اتهام دست داشتن در این انفجار از سوی وزارت کشور بازداشت شدند و امیر نایف بن عبدالعزیز آنان را در زندان الحبیل نگه داشت و این افراد تنها با وی ارتباط داشتند.

این وبلاگ نویس مخالف آل سعود تاکید کرد: این در حالی بود که ارتباط این گروه با انفجار پایگاه نظامی به مراتب بیشتر از شیعیان بود و حتی بن لادن شعری را درباره مسوولیت انفجار در شهر خبر سرود.

وی درباره اصرار وزیر کشور عربستان به انتساب این انفجار به شیعیان قطیف، تصریح کرد: امیر نایف بن عبدالعزیز در آن زمان که جامعه سنی با چالش مواجه شود و به همین دلیل می خواست نشان دهد که خطر واقعی از جانب اقلیت های مورد حمایت ایران است و بر این اساس بود که اصرار داشت که این انفجار را به شیعیان منتسب کند.

مجتهد با اشاره به اینکه آل سعود هیچ مدرکی در قبال ارتکاب این جنایت توسط شیعیان ندارد، اظهار داشت: وزارت کشور عربستان به دلیل اشکالات و چالش های فراوانی که در پرونده بازداشت شیعیان و دست داشتن آنان در این انفجار وجود دارد، هیچ گاه اعترافات شیعیان را منتشر نکرد و آنان را اعدام یا مجازات نکرد.

گفتنی است 9 تن از شهروندان شیعه قطیف عربستان به مدت 16 سال است که به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور، بدون هیچ محاکمه ای در زندان بسر می برند و مردم آنان را به نام زندانیان فراموش شده خطاب می کنند.

آزادی این زندانیان از خواسته های اصلی شیعیان عربستان است و در راهپیمایی و تجمع هایی که در اعتراض به تبعیض علیه پیروان اهل بیت (ع) در شهرهای شیعه نشین برگزار می کنند، آزادی این 9 شهروند را خواستار می شوند./980/ب902/گ
ارسال نظرات