۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۵۶۶
آیت الله نوری همدانی:

عمل به حدیث ثقلین نجات بخش امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام را سبب ایجاد مشکلات بسیاری در جوامع اسلامی دانست و عمل به مضمون و محتوای حدیث ثقلین را نجات بخش مسلمانان عنوان کرد.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در دیدار شماری از فرماندهان بسیج ادارات استان البرز، با اشاره به آموزه های دینی تاکید کرد: همه باید در مسیر شناخت دین و خداوند تبارک و تعالی گام برداریم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیث معروف ثقلین، تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام در این روایت امت اسلام را به پیروی از قرآن و عترت توصیه می کند و مسلمانان برای گمراه نشدن باید این مسیر را طی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: حضرت پیامبر(ص) امت اسلام را به پیروی از امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار علیهم السلام توصیه کردند اما متاسفانه به دلیل انحرافی که از این مسیر به وجود آمد مشکلات زیادی دامن گیر امت اسلام شد.

این مرجع تقلید یادآورشد: بر اساس آموزه های دینی شکل گیری حکومت به این شکل است که در راس جامعه اسلامی باید نبی، امام معصوم و در عصر غیبت ولی فقیه حاکم باشد و غیر از این هر نوع حکومتی طاغوتی و نامشروع است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حضرت امام راحل با همراهی مردم رژیم سلطنتی را ساقط و نظام اسلامی برپایه حاکمیت ولایت فقیه ایجاد کردند و خوشبختانه بعد از ارتحال امام نیز رهبر معظم انقلاب به خوبی این مسیر را ادامه و به بهترین شکل ممکن نظام را مدیریت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت حضرت فاطمه زهرا(س) از این بانوی بزرگوار به عنوان نخستین شهید راه ولایت یاد و تاکید کرد: خطبه حضرت زهرا خطبه ای بسیار جامع و همچون دریایی است که باید غواصانی باشند که گوهرهای آن را استخراج کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: خطبه حضرت زهرا(س) باید به صورت روان و ساده ترجمه و در مساجد، حسینیه ها و دیگر اماکن قرار داده شود تا مردم بیش از پیش با شخصیت ایشان آشنا شوند.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را لبیک گویی به حرکت حضرت زهرا(س) و قیام عاشورا دانست.

وی توطئه های دشمنان را در عزم و اراده ملت ایران بی تاثیر دانست و با تاکید بر هوشیاری بیش از پیش مردم در این راستا، ابرازداشت: همه باید در برابر دشمنان هوشیار و مقاوم باشیم و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات