۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۵۷۱
آیت الله صافی:

شادکردن دل مومن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست / فعالیت در مراکز درمانی جهاد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در اسلام، حسنه و کار نیکی بالاتر از شادکردن مؤمنان و خدمت به آن‌ها نیست. اگر قلب انسان خالص باشد و مخلصانه فرد مؤمنی را خوشحال کند قابل قیاس با چیزی نیست.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبر گزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز گذشته در دیدار با مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم اظهار داشت: هر چه انسان نسبت به طبقات محروم و مستضعف و بیمار و غیر ذلک خدمت بیشتری کند اسباب خوشحالی حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بیشتر فراهم می‌شود، چون همه وابسته به ایشان هستند و اگر مردم در فشار و زحمت باشند، در واقع آن حضرت ناراحتند.

وی افزود: در اسلام، حسنه و کار نیکی بالاتر از شاد ساختن مؤمنان و خدمت به آن‌ها نیست؛ «مَا عُبِدَ اللهُ بِشَیْ‏ءٍ أَحَبَّ إِلَى اللهِ مِنْ‏ إِدْخَالِ‏ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِ» می‌فرماید خداوند عبادت نشده به چیزی که محبوبتر باشد پیش خدا از این‌که انسان مؤمنی را خوشحال کند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: همان‌طور که آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام دلالت دارد باید در کار خیر مسابقه داشته باشید، و از همدیگر جلو بیفتید. همچنین باید این کار و توفیقی که برای شما پیدا شده است را قدر بدانید و از خداوند متعال بخواهید در این مسؤولیتی که به شما محول شده است هر چه بهتر انجام وظیفه کنید.

وی بر اجرایی شدن هرچه سریعتر برنامه‌های بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: اگر اینگونه برنامه‌ها توسعه پیدا کند مایه شوکت اسلام و افتخار مسلمانان خواهد بود مخصوصاً در شهر قم که موقعیت جهانی دارد.

این مرجع تقلید افزود: بدانید ارزش کاری که می‌کنید با اجرتی که برای کارتان دریافت می‌کنید اصلاً قابل قیاس نیست. اگر قلب انسان خالص باشد و مخلصانه فرد مؤمنی را خوشحال و مسرور کند قابل قیاس با چیزی نیست.

حضرت آیت الله صافی اشاره کرد: اگر جامعه‌ اسلامی فاقد این مطالب باشد، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلام است. شما فداکاری‌هایی که از ائمه طاهرین علیهم السلام در این رشته‌ها ظاهر می‌شد ببینید اینها همه باید برای ما درس و اسوه باشد، بدانید که طبق روایات، انسان به کار خیر کوچکی بهشتی می‌شود، حال اگر انسان خالصانه کار شبانه ‌روزش این باشد که به مردم مسلمان خدمت برساند، خدا می‌داند چه مقامی دارد.

وی در پایان فعالیت در مراکز درمانی را جهاد دانست اظهار داشت: خدمات درمانی دارای ثواب زیادی است، قدر این کارتان را بدانید و روز به روز اهتمام و تلاشتان برای بهتر انجام‌دادن آن بیشتر کنید. /907/د102/ع

ارسال نظرات