۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۵۷۶
29 فروردین‌ماه؛

بزرگداشت مقام علمی استاد ابوالحسنی منذر در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین مراسم بزرگداشت مقام علمی استاد علی ابوالحسنی منذر‌ در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي ابوالحسني منذر


حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی، استاد و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری دومین مراسم بزرگداشت مقام علمی حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی منذر، 29 فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این مراسم با سخنرانی استادان حوزه و دانشگاه در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: موسی حقانی رییس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه، محمد رجبی نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، محمدحسین رجبی دوانی عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابوالحسنی یادآور شد:‌ در دومین مراسم بزرگداشت مقام علمی استاد علی ابوالحسنی منذر که در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به نشانی تهران ـ الهیه ـ خیابان شهید فیاضی (فرشته) ـ نبش خیابان چناران ـ شماره 15 برگزار می‌شود، افکار ایشان در زمینه‌های مبارزه با جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضافه، پژوهش‌های ژرف و عمیق درباره تاریخ و به ویژه مشروطیت و دفاع ایشان از شعائر اهل بیت عصمت و طهار(ع)، بررسی می‌شود.

شایان ذکر است: علی ابوالحسنی (منذر) استاد حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۳۴ در یک خانواده روحانی در تهران متولد شد و پس از اخذ دیپلم، از آنجا که دل در گرو تحصیلات حوزوی داشت، پس از دانشگاه علم و صنعت تهران، وارد حوزه علمیه قم شد و در ادبیات از مرحوم مدرس افغانی و در سطح از محضر اساتیدی همچون حضرات آیات و حجج اسلام مرحوم طاهر شمس گلپایگانی، شب زنده‌دار، دوزدوزانی، محقق داماد و پایانی بهره برد.

در درس خارج فقه مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ جواد تبریزی و خارج اصول حضرت آیت‌الله وحید خراسانی حضور یافت و همچنین از تفسیر آیت‌الله خزعلی و اخلاق مرحوم آیت‌الله شیخ جواد کربلایی نیز بهره‌ها گرفت و از خرمن دانش مرحوم آیت‌الله حاج شیخ حسین لنکرانی هم در عرصه‌های گوناگون به ویژه تاریخ و سیاست خوشه‌ها چید.

استاد منذر از ابتدای جوانی به نگارش و تالیف کتاب پرداخت که از آثار وی می‌توان به «هجرت؛ ضرورت جاویدان تکامل»، «طرح کلی اصول عقاید»، «توکل، و سکوت: زمینه‌ساز بازکاوی و بازسازی تکامل»، «حکمت؛ مهاری بر سرکشی نفس» و «سکوت: گذرگاه تجهیز به ضمیمه راهها و بی راهه‌ها» قبل از انقلاب اسلامی با نام مستعار «ع.منذر» اشاره کرد.

وی سرانجام در روز چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۳۹۰ در سن ۵۶ سالگی پس از عمری کوتاه و پر ثمر به ندای حق لبیک گفت و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی و اقامه نماز از سوی حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در صحن مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) به باغ بهشت انتقال یافت و در مقبرة العلماء ماوی گرفت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات