۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۸۸
یکی از علمای شیعه عربستان:

شهید صدر در انقلاب اسلامی ایران ذوب شده بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با اشاره به اندیشه های انقلابی شهید صدر گفت: شهید صدر در انقلاب اسلامی ایران ذوب شده بود.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم (ص) شهر سیهات با اشاره به سالگرد شهادت شهید محمد باقر صدر گفت: شهید صدر از نمادهای حوزه علمیه و پرچمی از پرچم های اسلام بود و مردم برای اینکه از درس های این عالم استفاده کنند باید تامل فراوانی در زندگی شهید داشته باشند.

وی درباره سیره شهید صدر گفت: شهید صدر از شخصیتی فوق العاده برخوردار بود و در سنین جوانانی به اجتهاد رسید و در حالی که معمول است علما در سنین چهل و پنجاه سالگی به درجه اجتهاد و مرجعیت دست یابند، توانست مراحل بحث و اجتهاد را در سن 25 سالگی به پایان برساند.

حجت الاسلام نمر افزود: شهید صدر از نوابغ حوزه علمیه به شمار می آید و برتری ویژه ای بر سایرین داشت و به دلیل اینکه در زمان شیوع اندیشه های کمونیستی، لیبرالی و مارکسیستی زندگی می کرد موفق شد در برابر این اندیشه ها بایستند و خود را به عنوان اندیشمندی فرهیخته معرفی کند.

این عالم شیعه از حوزه علمیه به عنوان قلب تپنده جامعه تشیع یاد کرد و اظهار داشت: شهید صدر توجه ویژه ای به مشکلات حوزه علمیه که قلب تپنده جامعه شیعه به شمار می آید، داشت و بر همین اساس بود که پس از بررسی کامل حوزه علمیه به ارائه طرح هایی برای پیشرفت این مرکز اسلامی مهم پرداخت.

وی با اشاره به تالیفات گرانبهای شهید صدر تصریح کرد: این شهید به شدت نسبت به واقعیت های امت اهتمام داشت و این اهتمام را می توان در کتاب فلسفتنا و اقتصادنا که به درمان مشکلات فلسفی و اقتصادی امت اختصاص داشت، به خوبی مشاهده کرد.

شیخ عبدالله النمر از مواضع شهید صدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یاد کرد و ادامه داد: سید محمد باقر صدر در انقلاب اسلامی ایران ذوب شده بود و بحث های مختلفی را در این زمینه ارائه داد. وی در احساسات و شعارهای خود کاملا صدق داشت و پس از آنکه متوجه شد جامعه به شهادت وی نیازمند است همانند امام حسین (ع) خود را فدای دین کرد.

استاد حوزه علمیه سیهات بیان داشت: این جنبش شهادت طلبانه کاملا ارادی و هدفدار بود و شهید صدر می خواست با فدا کردن جانش، وجدان امت که به دلیل ترس و هراس به خواب رفته بود را بیدار کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان ساخت: اندیشه های شهید صدر همچنان در همه طرح هایی که برای بازپس گیری عزت و کرامت مسلمانان وجود دارد به چشم می خورد. با استفاده از چنین الگویی می توان هدایت شد و با نظریاتی وی در برابر جهانیان افتخار کرد./980/ب901/ک


ارسال نظرات