۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۵۹۶
مسؤول شواری هماهنگی تبلیغات خوزستان:

حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی ابدی است.
حجت الاسلام عظيمي مسوول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدصادق عظیمی، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، روزگذشته در جمع کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به جزیره ابوموسی در جریان سفر هیات دولت به استان هرمزگان، یک سفر معمول در درون محدوده سیاسی کشور ما صورت گرفته و هیچ ربطی به امارات متحده عربی ندارد و اظهارات نادرست و خارج از قاعده سیاسی وزیر امور خارجه این امیرنشین جنوبی خلیج فارس می تواند تبعات سنگینی برای این کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی ابدی است و هیچ کس حق ندارد به حاکمیت ما در این بخش از کشور اسلامی لطمه و خدشه ای وارد کند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: هیاهوهای سیاسی امارات متحده عربی نمی تواند برای این کشور ثمری داشته باشد، بالعکس تبعات و پیامدهای منفی برای این کشور که با ادعاهای دروغ و واهی سعی می کند در منطقه تشنج ایجاد نماید خواهد داشت.

وی گفت: امارات مالکیتی بر این جزیره ندارد و طبعا حاکمیتی نیز نخواهد داشت؛ اما چنان جنجال آفرینی می کنند که گویا باید با اجازه مقامات اماراتی به این جزیره سفر کرد و این موضوعی است که قابل پیگیری حقوقی در مجامع بین المللی است.

حجت الاسلام عظیمی این گونه مواضع نسنجیده و خارج از دیپلماتیک مقامات امارات متحده عربی را در راستای اهداف استکبار جهانی ارزیابی کرد و گفت: ما هیچ گاه سرزمینی را به زور و تجاوز اشغال نکرده و نمی کنیم ولی اجازه هم نمی دهیم یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستان شوم دشمنان جدا شود.

وی در پایان به مقامات اماراتی توصیه کرد قدری اطلاعات عمومی و تاریخی خود را بالا ببرند و بدون مطالعه سخنان وهن آلود را به زبان نیاورند و سعی کنند مسائل و اختلافات خود را بر هرکشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران را با منطق و گفت و گو حل و فصل کنند./9458/پ202/س
ارسال نظرات