۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۶۱۰

امامزادگان آذربایجان شرقی میزبان سوگواره یاس نبوی می شوند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری سومین سوگواره سراسری یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و اظهار داشت: این ویژه برنامه همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می شود.

وی با اشاره به این که امامزادگان مطرح استان میزبان این سوگواره خواهند بود، گفت: اقشار مختلف مردم می توانند با حضور در امامزاده سیدحمزه تبریز، سید اسماعیل میانه، سید محمد نوجه مهر جلفا، سید احمد مرند، شعیب دوزال و امام زاده سید ابراهیم تبریز و سایر امام زادگان مطرح آذربایجان شرقی از ویژه برنامه های پیش بینی شده بهره معنوی لازم را ببرند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امام زادگان، برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید، ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع ویژه نامه از برنامه های جانبی این سوگواره خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این سوگواره به مناسبت شهادت دردانه نبی اکرم(ص)، بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با سوم جمادی الثانی در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که جایگاه فرهنگی و مذهبی مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه بایستی احیا شود، خاطرنشان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف بر اساس اجرای نیات واقفان از دیگر اهداف اجرای سوگواره یاس نبوی در استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از آن بانوی مکرم اسلام به عنوان اسوه عالم خلقت یاد کرد و گفت: لحظه لحظه زندگی ایشان برای تمامی بشریت درسی آموزنده و ماندگار است.

وی با بیان این که حقیقت حضرت فاطمه(س) لیله القدر عرفا است، ایشان را مظهر تجلی و آینه تمام نمای احدیت دانست و با اشاره به نحوه زندگی دخت رسول الله با حضرت علی(ع) ولایت پذیری ایشان را الگویی برای مسلمانان و خصوصاً شیعیان معرفی کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در سطوح مختلف اجتماعی تصریح کرد: این امر تنها وظیفه یک دستگاه فرهنگی خص نیست، بلکه تمامی متولیان فرهنگی و دینی بایستی با انسجام و استراتژی واحد در برابر جنگ نرم دشمنان نسبت به ترویج ارزش های فاطمی تلاش کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات